Hammerstaskolan är en F-9 skola med ca 420 elever. Vi har även en kommunövergripande undervisningsgrupp för elever med språkstörning.

Vi söker nu en skoladministratör till vår verksamhet. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som administratör och vana vid att hantera olika typer av administration. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
• in- och utskrivning av elever
• betygshantering
• diarieföring och arkivering
• avtalsskrivning
• samordna beställningar
• fakturahantering
• budget och prognosarbete

Hammerstaskolan ligger naturskönt uppe på Eriksbergsåsen och är omgiven av grönområden med gångavstånd till tunnelbana och bussar. I skolan arbetar ett härligt gäng som har höga förväntningar på sig själva, varandra och våra elever.

Krav: Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Du ska också ha ett naturligt driv, ett stort engagemang och gilla struktur och ordning. Du som söker tjänsten har relevant bakgrund av administrativa roller, gärna inom skola.

Du är noggrann i ditt arbete, planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt och kan ta egna initiativ. Du tar ansvar för arbetsuppgifterna och är serviceinriktad. Du trivs med att vara "spindeln i nätet".

Du blir en del av vårt team där vi värdesätter samarbete, flexibilitet och prestigelöshet.

• Du har goda kunskaper inom Office-paketet, vana vid att arbeta med Excel samt har intresse av olika IT-system.
• Du har lätt för att samarbeta.
• Du är positiv och ser möjligheter istället för hinder.
• Du har god digital kompetens.
• Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete.
• Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du har en mycket god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är ett plus.

Tillträde 2024-02-01 eller enligt överenskommelse
Ort Norsborg