Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som skoladministratör på gymnasiet och vana vid elevregistreringssystemet Edlevo, betyghantering och framtagande av statistik. Du behöver vara serviceinriktad, noggrann, analytisk, ha ett flexiblet förhållningssätt och vara mycket van vid digitala arbetssätt.
Arbetsuppgifterna gäller såväl skolans nationella program, IM och Anpassad gymnasieskola.
Viktiga arbetsuppgifter är:
Edlevo (elevregistrering, betygshantering, studievalet)
Indra (nya elever hämtas i augusti, inmatning av uppgifter för elever som söker gymnasiet i nov och deras betyg i juni)
CSN (kontroll av frånvaro månadsvis, brev till vårdnadshavare/elev, rapportering)
UHR (examensbevis, studiebevis och gymnasieintyg rapporteras in i juni - skickas digitalt)
SL-kort (beställning och utdelning terminsvis)
Prövning (sammanställning av anmälan, utskrift nya betyg)
Natonella prov - insamling av resultaten till SCB (skickas digitalt)
Arkivering (betyg, betygskataloger, klasslistor, prövningsliggare)
Service till elever, personal och allmänheten

Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med en meningsfull uppgift som möjliggör en god skolgång för gymnasieeleverna på S:t Botvids gymnasium. Tillsammans med engagerade kollegor är du central för skolans verksamhet.

S:t Botvids gymnasium är beläget i Hallunda och har ca 600 elever som går många olika utbildningar. Vi arbetar utifrån visionen:
Vi vill att alla elever ska utvecklas från där de är, nå så långt de kan och gå ut från skolan med tro på sig själva.
Vi vill att alla elever ska kunna ta ansvar för sina liv, oberoende av bakgrund och omständigheter.

Krav: Vi söker dig som har koll på administration på en gymnasieskola. Du är van att ha många bollar i luften, är noggrann och effektiv samt tycker om att ge god service.

* Erfarenhet som skoladministratör på gymnasiet.
* Utbildning och erfarenhet av elevregistreringssystemet Edlevo.
* Van vid att sammanställa och bearbeta statistik.

Meriterande: Erfarenhet som skoladministratör i andra skolformer.

Strukturerad
Trygg