Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Sysselsättning enligt Socialtjänstlagen är en insats med syfte att verka för meningsfullhet i vardagen och en upplevelse av ökad livskvalitet för dess deltagare. Vi söker nu en driven och relationsbyggande Sysselsättningssamordnare med intresse och förmåga att planera och genomföra främst friskvårdsrelaterade aktiviteter samt skapa och upprätthålla adekvata kontakter inom kommunen. Sysselsättningen erbjuder dagligen flertalet aktiviteter med inriktningar som skapande aktiviteter i form av bland annat konst och snickeri, digitalt stöd och just friskvård.

Som Sysselsättningssamordnare ansvar du för att tillsammans med engagerade och erfarna kollegor utforma och genomföra, för deltagarna, givande och stimulerande aktiviteter på flertalet platser runt om i kommunen. Du ansvarar för resursfördelning och schemaläggning av aktiviteterna samt att upprätthålla en kontinuerlig god dokumentation med upprättande av genomförandeplaner. Tjänsten innefattar mottagning, inskrivningssamtal samt riskbedömning av nya beslut. Tjänsten innefattar även ett utökat kontaktmannaskap gentemot Socialförvaltningen för verksamhetens deltagare där du samverkar med nätverk och, för deltagarna, relevanta kontakter. På plats ansvarar du även för enklare felanmälningar samt rapporterar personalfrånvaro till enhetschef.
Enheten består av åtta medarbetare och ett 90-tal deltagare med beslut om insatsen.

Krav: Krav: Högskoleexamen, socionom, eller annan relevant utbildning för yrkesområdet exempelvis inom psykiatri, beteendevetenskap eller pedagogik, eller gedigen, för tjänsten relevant, yrkeserfarenhet.

Meriterande: Meriterande: Meriterande med god dokumentationsvana och erfarenhet av upprättande av genomförandeplaner. Vi ser att du har erfarenhet av arbete med människor med långvarig psykisk ohälsa och psykiska funktionsnedsättningar. Erfarenhet av arbete inom kommunal utförarverksamhet anses mycket meriterande. Enhetsområdet är i mycket stor utsträckning digitalt organiserat, du behöver därför besitta en god digital kompetens.

Utdrag ut Polisens belastningsregister skall lämnas in innan anställning kan påbörjas.
Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Du som söker tjänsten tilltalas av en föränderlig arbetstillvaro där du tar ansvar och i hög utsträckning tillåts utforma din arbetsdag i samarbete med dina kollegor.
En god relationsbyggande fallenhet är nödvändigt för samarbete och kommunikation med deltagare, deras nätverk, med kollegor och övriga samarbetspartners inom kommunen.

Tillträde Enligt överenskommelse tidigast 1 mars 2023
Sysselsättningsgrad 39 timmar/vecka