Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

På Arbetsmarknadsenheten i Botkyrka kommun ligger Enheten Arena som består av Kommunens aktivitetsansvar (KAA), Feriepraktiken, START och Entré/Arena. Genom vägledande, motiverande insatser och i samverkan med myndigheter och näringsliv arbetar vi för att få ut våra deltagare i arbete eller studier och för att förbättra förutsättningarna för kommuninvånarna att etablera sig på arbetsmarknaden, kommunal såväl som privata näringslivet.

Vi söker en enhetsadministratör till Enheten Arena.

Du kommer bland annat att arbete med:

• Inköp
• Kontering och omföring
• Hantering av leverantör- och kundfakturor
• IT-stöd
• Diarieföring och rekvirering
• Protokollföring
• Stödja enhetschef med uppföljningar, avvikelseanalyser och rapportering samt i budget- och prognosarbetet
• Stödja enhetschef i uppföljningar och rapporteringar vid bokslut (månad, tertial och år)
• Informera och vara rådgivande inom enheten så vi följer aktuella lagar, riktlinjer och rutiner
• Övrigt chefsstöd

Du kan komma att arbete och bistå i andra förekommande arbetsuppgifter kopplade till enheten.

Rekrytering sker löpande.

Krav:

• Eftergymnasial utbildning inom aktuellt kunskapsområde och/eller annan jämförbar utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av att arbeta med IT-system inom bland annat ekonomi, uppföljning och rapportering

Meriterande:

• Erfarenhet av liknande arbete inom kommunal verksamhet
• Erfarenhet av budget- och prognosarbete

För att lyckas i rollen är du strukturerad i de arbetsuppgifter du tar dig an. Du är serviceinriktad och en skicklig administratör, samtidigt som du är tålmodig och prestigelös som person med en hög vilja att göra ett bra arbete. Vi ser det som en självklarhet att du trivs i en omväxlande roll med utmanande arbetsuppgifter. Vidare motiveras du av att ta eget ansvar och är en naturlig ambassadör för våra värderingar och för vår enhet.

Tillträde Enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande.
Referensnummer AVN/2022:00073
  • Jorgo Mosali, 767859713