Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, lösningsfokuserad och med individens behov i centrum. Vi uppskattar den som arbetar hälsofrämjande och relationsskapande i mötet med eleven, personalen och vårdnadshavarna.

Du kommer att ingå i vår särskilda undervisningsgrupp tillsammans med 2 lärare och 2 socialpedagoger som närmsta kollegor. Våra speciallärare/-pedagoger och vår skolpsykolog är också knutna till skolans särskilda undervisningsgrupp och tillsammans arbetar vi för att ge våra elever en trygg och förutsägbar skolvardag. Vi har höga förväntningar på våra elever och arbetar gemensamt för att hitta lösningar för individen att lyckas med den sociala utvecklingen samt kunskapsinlärningen. Du kommunicerar väl i tal och skrift i det svenska språket.

Dina huvudsakliga uppgifter:
- Arbeta aktivt med trygghet och studiero
- Arbeta med enstaka elever under skolvardagen
- Bedriva fritidsverksamhet under eftermiddagarna
- Regelbunden kontakt med vårdnadshavare
- Vana att dokumentera händelser

Broängsskolan är en F-9 skola med ca 650 elever och ingår i ett rektorsområde tillsammans med Kassmyraskolan F - 6 samt Kassmyras anpassade grundskola. Broängsskolans särskilda undervisningsgrupp har 16 elever och sträcker sig från årskurs 1 - 9. Broängen ligger i ett lugnt område nära goda kommunikationer. Skolan har mycket hög andel behörig personal. På Broängsskolan finns trygghet, livsglädje, närhet mellan personal och elever samt en miljö som ger lust till kreativt skapande och lärande. Vi strävar efter att alla ska få möjlighet att växa i egen takt samtidigt som vi uppmuntrar till att våga lite mer. Skolan har ett välfungerande elevhälsoteam med bred kompetens som möjliggör att du kan samarbete och få stöttning av olika professioner.

Krav:

1) Pedagogisk utbildning, tex elevassistent

2) Goda kunskaper om elever med autism

Meriterande:

Utbildningar inom NPF
Erfarenhet av särskilda undervisningsgrupper

För att lyckas i uppdraget krävs det att du snabbt kan skapa förtroendefulla relationer både med elever och pedagoger samt att du är trygg och lugn som person.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde Enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande
Löneform månadslön
Ort Tumba