Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.

Om arbetsplatsen:

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med cirka 93 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati-, och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Teknik- och fastighetsförvaltningen, TFF, ansvarar för vatten och avlopp, förvaltning och underhåll av kommunens fastigheter och lokaler samt driftservice såsom städning, skötsel av tomtmark, transporter och fordonsservice. Förvaltningen består idag av cirka 300 medarbetare.

Enheten Markservice ingår inom verksamhetsområdet Driftservice vid Teknik- och fastighetsförvaltningen i Botkyrka kommun. Enheten ansvarar för löpande skötsel och tillsyn av gatuunderhåll, markskötsel, grönytor och parker samt vinterväghållning. Därutöver ingår ansvar för att åtgärda inkomma felanmälningar inom området markservice. Vid enheten arbetar idag 25 medarbetare.

Arbetsuppgifter:

Som arbetsledare inom Markservice är du direkt underställd enhetschefen. Du kommer att ha personalansvar och arbetsuppgifterna inkluderar bland annat att fördela arbetsuppgifter löpande i daglig drift, utveckla rutiner och effektivt arbetssätt inom arbetsgruppen samt ansvara för schemaläggning och semesterplanering. Du ansvarar för och genomför kvalitetskontroller samt deltar vid löpande uppföljning av driftresultat tillsammans med beställande förvaltning och arbetsgrupp.

Du kommer att bistå enhetschefen vid administrativa arbetsuppgifter som budget, resultatuppföljning samt kontering av fakturor.
Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.

Du fördelar arbetsuppgifter i gruppen på ett effektivt sätt och skapar genom ett coachande ledarskap en hög delaktighet i personalgruppen. Vidare verkar du för ett utvecklande samarbete med övrig verksamhet inom verksamhetsområdet. I arbetet ingår även att säkerställa att leverans sker i enlighet med avtal, tät samverkan med kunden samt hög servicenivå gentemot brukare/medborgare.

Som person är du engagerad, modig, målinriktad och brinner för en bra service mot Botkyrka kommuns medborgare och besökare. Du är inte rädd att ta i när det behövs och har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina medarbetare. I ditt arbete är du organiserad, noggrann och kan arbeta självständigt. Vidare har du intresse och förståelse för medborgarens behov och ett utpräglat sinne för service och vet hur viktigt det är att vårda och utveckla kommunens varumärke och värdegrunder.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom området, alternativt har du arbetslivserfarenhet som vi anser likvärdig.  Du har tidigare erfarenhet av en arbetsledande position med personansvar. Vi ser gärna att du har cirka 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete med drift inom markservice och kunskap inom parkarbete. För tjänsten krävs även god datorvana.

Då rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt ser vi att du har goda kunskaper i svenska såväl muntligen som skriftligen. B-körkort är ett krav. Vi ser det som meriterande om du har C-körkort samt Motorsågskörkort nivå AB.

Tillträde omgående
Löneform månadslön