Tullinge gymnasium

Tullinge gymnasium är en populär kommunal skola med 700 elever. Vi ligger nära Södertörns högskola och erbjuder Teknikprogrammet, Naturvetenskapligt program, Samhällsvetenskapligt program, Ekonomiprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet. Vi har sökande med höga meritvärden och reserver på alla våra program. Vi är kända för vår Tullingeanda med en god gemenskap, trevligt bemötande och lugn och ro för studier och personlig utveckling. Hos oss blir eleverna bildade för framtiden.

En av våra lärare har gått vidare som skolledare och därför söker vi nu en riktigt duktig legitimerad lärare i biologi och naturkunskap. Du kommer att ingå i programlaget för naturvetenskapsprogrammet. Som person är det viktigt att du fungerar bra i grupp och är villig att samarbeta. Då vi är en relativt liten skola med korta beslutsvägar finns det stora möjligheter att vara med och påverka, men det ställer även krav på dig som söker att vilja engagera dig och bidra till programmets utveckling. Utöver undervisningen ingår även mentorskap i en av naturklasserna.

Hos oss på Tullinge gymnasium får du en stimulerande arbetsplats där det finns stor frihet och höjd för idéer, projekt, trevliga engagerade elever och kompetenta kollegor. Skolan står inför en större utbyggnad och vill du vara med oss på resan med att utveckla vår skola och bilda våra elever för framtiden är du varmt välkommen med en ansökan!

Eftersom terminsstart närmar sig och vi vill ha en ny lärare på plats så snabbt som möjligt sker urval och intervjuer löpande. Hittar vi rätt person kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Tillträde Snarast
Sysselsättningsgrad 100