Beskrivning

Unik chans för rätt person att bli en del av södra Stockholms mest populära gymnasieskola!

Vi söker en lärare i programmering, webbutveckling och webbserverprogrammering med start HT2022. (Ytterligare ämne i din legitimation är självklart en bonus). Stor vikt ställs vid din kommunikativa förmåga och att bygga goda relationer till både dina arbetskamrater och elever. På Tumba gymnasium ger vi stort inflytande till arbetslagen. Det betyder att du måste uppskatta kollegialt samarbete. Tumba gymnasium är en av regionens mest välfungerande och resultatstarka skolor och vi letar efter dig som både uppskattar att ge och ta när du utvecklar din yrkesskicklighet tillsammans med oss andra på skolan.

Arbetsuppgifter

Du tillhör ett välfungerande och starkt teknikarbetslag och har merparten av din undervisning med programmets elever. Du är mentor och medskapande i ämnes- och arbetslagsutvecklingen. Du ansvarar normalt för sammanlagt sex 100-poängskurser under ett läsår (ca 16 timmar undervisning per vecka) och har gott om tid för att utvecklas som lärare på en skola som alltid sätter det kollegiala i centrum.

Är du rätt person kan ett ansvar över datainriktningen på Teknikprogrammet komma i fråga

Kvalifikationer

Du är väl insatt i ämnena du förväntas undervisa i och håller dig ständigt uppdaterad kring webbutveckling och programmering.

Erfarenhet av att arbeta som lärare på gymnasiet är ett plus och lärarlegitimation är naturligtvis meriterande

Villkor

Tillsvidareanställning (förutsatt att du har lärarlegitimation-annars visstidsanställning) med start 2022-08-12, för rätt sökande kan startdatum diskuteras. HÖK tillämpas.

Tillträde 2022-08-12
Ort Tumba