Arbetet som lärarassistent kommer innebära ett tätt samarbete med ansvarig lärare där du är med och förbereder samt stöttar i undervisningen. Du kommer även att hålla i vissa moment självständigt, såsom undervisning i mindre grupp planerad av och tillsammans med ansvarig lärare. I tjänsten ingår delat mentorsskap kring vissa elever vilket innebär återkommande kontakt med vårdnadshavare samt deltagande vid utvecklingssamtal och andra möten. Du kommer att vara ett administrativt stöd för läraren samt ha visst ansvar för skolans bibliotek. Du förväntas samverka med övrig personal för att göra skolan till en god miljö för trygghet, trivsel, utveckling och lärande.

Uppdraget kommer att innehålla:
 rapportera och hantera frånvaro
 förbereda undervisningsmaterial
 boka och samordna aktiviteter
 ställa i ordning tekniska hjälpmedel, hantera elevkonton
 administrativt stöd till lärare
 visst ansvar skolbibliotek
 närvara i omklädningsrum, matsal och utomhus
 medverka vid planering av undervisning samt självständigt genomföra vissa moment
 kontakter och möten med vårdnadshavare
 visst arbete på fritidshemmet

Du blir en del av det pedagogiska sammanhanget och är ett stöd både i och utanför klassrummet. I din roll hjälper du till med att skapa en trygg och stabil miljö i skolan. Du trivs med att arbeta med barn och unga och drivs av att få dem att växa och utvecklas.

Som lärarassistent arbetar du tillsammans med lärare i ett arbetslag. Du möter många olika människor, förstår deras behov och vet på vilket sätt du bäst hjälper till, avlastar och underlättar. Det kan också handla om att förebygga, medla i och lösa konflikter. På så sätt får du bidra till ett trivsamt arbetsklimat som är gynnsamt för alla i skolverksamheten.

Du har ett inkluderande arbetssätt och arbetar för allas lika värde.

Tullingebergsskolan är en trivsam liten skola med elever från förskoleklass till åk 5. Vi har även en flexgrupp och grundsärskola. Skolan är belägen i ett område med mycket grönt omkring men ändå så centralt att det finns goda kommunikationer.

Vi tillhör rektorsområdet Tullinge Norra skolor vilket innebär samarbete och utvecklingsarbeten tillsammans med Trädgårdsstadsskolan och Parkhemsskolan.

Skolans ledord är: S.T.J.Ä.R.N.O.R där varje bokstav står för ett ord som ska genomsyra vår verksamhet: Samarbete, Trygghet, Jämlikhet, Äga kunskap, Respekt, Nyfikenhet, Ordning och reda, Roligt.

Krav:

Du har erfarenhet av arbete i skola och med elever med inriktning tidigare åldrar. Du har erfarenhet av undervisning och har tydlig struktur i ditt arbete. Du är van vid, och uppskattar att samarbeta tätt med kollegor. Som person är du stabil och trygg i dig själv samt har förmågan att motivera barnen i deras lärande. Du är lyhörd i kommunikation och har lätt att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor.

- Yrkesutbildad lärarassistent
- Erfarenhet av undervisning och arbete i skola
- Behärskar svenska språket i tal och skrift
- God digital kunskap

Meriterande:

- Relevant erfarenhet utifrån målgrupp och verksamhet
- Erfarenhet av elever med NPF-diagnoser
- Erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande

För att trivas i rollen som lärarassistent söker vi dig som är relationsskapande och samarbetsorienterad för att se till individens och verksamhetens behov. Du behöver även vara trygg som individ genom att vara säker i osäkra sammanhang och trivas i sammanhang där samarbete är av stor vikt.

Belastningsregister behöver visas upp vid anställning.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid/Deltid