Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Inom Botkyrka Vuxenutbildning erbjuder vi svenska för invandrare (SFI), grundläggande utbildning för vuxna och särskild utbildning för vuxna. Vi erbjuder även kvälls-, lördags- och distansundervisning.

Vi söker nu fyra lärare som kan undervisa i svenska för invandrare (SFI) och eventuellt Svenska som andraspråk (SVA). Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade kollegor och ansvarar för att planera, genomföra och följa upp undervisningen för de elever som ingår i de kurser du arbetar med.

Ett arbete hos oss kännetecknas av öppenhet, ansvarstagande, mod och energi samt en vilja att pröva på och utveckla/utvecklas tillsammans med andra. Våra lärare arbetar med digitala verktyg i sin undervisning som exempelvis Google Classroom, LUNIS, TEAMS, MEETS och med smartboards. Vi använder oss av flera olika lärplattformar och digitala mötesfora.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med vuxna (eller som undervisar/ har undervisat barn och ungdomar), brinner för ditt yrke/ ämne och tycker om att vara med där det händer.

Vi finns på Gröndalsvägen 20 i Botkyrka.

Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.

Krav: Krav:
- lärarlegitimation och minst 30 högskolepoäng i svenska som andraspråk
- digital kompetens och förmåga av att arbeta i flexibla studieformer och med smarta hjälpmedel

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Referensnummer VUI2023:00041
  • Niklas Almqvist, Rektor, 0702580995