Vi söker dig som kan och vill undervisa i bild under höstterminen 2022. Som lärare i vår skola är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga.

Undervisa i bild i årskurserna 5-9
I ditt uppdrag bedriver du undervisning och därtill hörande arbetsuppgifter såsom för- och efterarbete av undervisningen samt skriva omdömen/betygssättning. Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö genom ett aktivt arbete i arbetsgrupper. Tillsammans har ni elevernas kunskapsutveckling i fokus.

Mentor i åk 7
Du deltar aktivt i skolans värdegrundsarbete och arbetar inkluderade. Du är mån om att hålla dig uppdaterad som lärare och i dina ämnen genom omvärldsbevakning, fortbildning och det kollegiala lärandet. Mentorskap är en central del i din roll genom sociala kontakter kring elever och klasser, kontakt med vårdnadshavare, frånvarohantering och utvecklingssamtal samt samarbete med myndigheter och socialtjänst. I din roll samverkar du med elevhälsoteamet. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg och kompensatoriska hjälpmedel i din undervisning.

Du välkomnas in i vårt Karsby Team. Karsby International School ligger i hjärtat av Norsborg. Vi är en tvåparallellig F-9 skola med både särskilda undervisningsgrupper och förberedelseklasser. Vår skola präglas av känslan att alla hör hemma hos oss. Det är också just så de flesta besökare brukar känna sig - välkomna!

Vår lärarkår är stabil sedan många år och vi vill gärna tro att det beror på sammanhållning och god trivsel som vi skapar tillsammans. Våra elever behöver Sveriges bästa lärare för att lyckas. Därför är vi också en “Pott 2 skola” vilket innebär att våra förstelärare får ett lönepåslag på 10.000kr. Tillsammans skapar vi nästa generation!

För att vara kvalificerad för detta jobb bör du ha svensk lärarlegitimation och ha god kännedom om läroplanen. Vi har dock förståelse för om du har lite kvar på din utbildning och vill ta ett vikariat under tiden som du studerar. Detta är ett föräldravikariat som gäller för hela läsåret.

Några krav som vi ställer på dig som jobbar hos oss är att du talar god svenska och arbetar språkutvecklande i din undervisning. Det är även ett krav att kunna samarbeta och hitta lösningar så som extra anpassningar i klassrummet, snarare än att se problem. Du har ett normkritiskt förhållningssätt.

Meriterande:
- Erfarenhet av att arbeta som lärare.
- IKT-kunskap (t.ex. Google classroom).
- Erfarenhet av barn med särskilda behov.

Som person är du intresserad av att hålla dig uppdaterad av senaste rön inom forskning och ligger i framkant i din yrkesroll. Du är relationsskapande, samarbetsorienterad, lösningsfokuserad och resultatorienterad för att se till individens och verksamhetens behov. Du behöver vara strukturerad för att kunna bedriva en undervisning av hög kvalitet. Ett lågaffektivt bemötande är guld värd och ett förhållningssätt med “alla är olika - olika är bra”.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Deltid