Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.

Markservice har under 2022 utökad drift och behöver därför stärka upp Parkarbetsteamet under sommarperioden maj – aug. Vi söker 3 stycken säsongsarbetare som trivs med allmän parkskötsel.

Som parkarbetare ansvarar du för att hålla utomhusmiljön fin och trivsam inom kommunens gränser. Du kommer att ingå i ett team och tillsammans kommer ni att planera arbetsdagen och fördela arbetet som sedan utförs självständigt eller i grupp. I det dagliga arbetsuppgifterna innebär det hantering av trädgårdsmaskiner så t ex.

• Lövblåsare
  • Gräsklippare
  • Grästrimmrar

Områden som faller under ditt ansvar som Parkarbetare är tillsyn av lekplatser, tömning av papperskorgar, skötsel av rabatter och ogräsrensning.

För att trivas i rollen som Parkarbetare ska du tycka om att vara ute i alla väder och har ett genuint trädgårdsintresse. Du är praktiskt lagd, vill möta kommuninvånarna och ge god service med ett värmande leende.

Arbetstiderna är måndagar 7:00 –16:30, tisdagar - torsdagar 6:30-15:30 och fredagar 6:30-13:30.

Som Parkarbetare hos Markservice skall du inneha,

• B-körkort (manuell)
  • Grundläggande kunskaper i kartläsning (kunna läsa av kommunens markgränser)
  • Mycket goda kunskaper i svenska språket eftersom det ingår att kunna läsa och förstå säkerhetsföreskrifter, samt bruksanvisningar.
  • Kan arbeta hela sommarperioden maj - augusti

Vi söker dig som är driven, initiativtagande, har känsla för service och har god samarbetsförmåga. Du behöver vara engagerad, noggrann och har lätt för att kommunicera med medborgarna och med ditt team. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet liknade arbete och hanterat mindre trädgårdsmaskiner (exempelvis häcksax, trimmer).

Anställningsform Säsongsarbete
Referensnummer TFN/2022:00067