Beskrivning

Vi söker dig skicklige tekniklärare med inriktning mot datakurser som t ex Digitalt skapande, Dator- och nätverksteknik eller programmering. Du kommer även att undervisa i kursen Teknik 1. Tumba gymnasiums teknikprogram är mycket populärt och vi söker dig som är beredd att vara med och utveckla vår inriktning mot Informations och medieteknik - "datainriktningen". Stor vikt ställs vid din kommunikativa förmåga när det gäller att bygga goda relationer till både dina arbetskamrater och elever. På Tumba gymnasium ger vi stort inflytande till arbetslagen. Vårt gymnasium är en av regionens mest välfungerande och resultatstarka skolor och vi letar efter dig som både uppskattar att dela med dig och utvecklas i din yrkesskicklighet med oss andra på skolan.

Arbetsuppgifter

Du undervisar teknikämnen med fokus på data. Kurser som Teknik 1, Digitalt skapande och Dator- och nätverksteknik är ditt huvuduppdrag. Du är även delaktig i att utveckla programmet och datainriktningen. Du kan även ha ett annat ämne i din behörighet, exempelvis matematik. Du tillhör ett arbetslag och arbetar nära kollegorna i laget. Du är mentor. Du arbetar coachande med eleverna och tar ansvar även för deras utveckling i enlighet med läroplanen. Du är den tydliga ledaren i klassrummet som vårdar en god och fungerande arbetsmiljö.

Kvalifikationer

Vi tror att du är en legitimerad gymnasielärare med hög kommunikativ och språklig kompetens i din dialog med elever och kollegor, dina kommunikativa färdigheter bör underlätta elevernas lärande och språkliga utveckling då vi arbetar med att utveckla elevernas färdigheter för framtiden.

Erfarenhet av att arbeta som lärare på gymnasiet är ett plus. Självklart tar vi även emot sökande direkt från lärarhögskolan eller KTH  förutsett att du har rätt profil och utbildning.

Villkor

Enligt HÖK