Botkyrka kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen - staben

Kultur- och fritidsförvaltningen gör Botkyrka friskare, starkare och mer kreativt! Vi ser till att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv med många olika fritidsaktiviteter att välja på i kommunen. Vi bidrar till levande och trygga livsmiljöer och gör det möjligt för Botkyrkabor att utveckla sina intressen. Med en meningsfull fritid mår människor bättre vilket stärker folkhälsan. Med drygt 200 medarbetare ansvarar vi för bibliotek, bad, kulturskola, konsthall, öppen fritidsverksamhet, idrottsanläggningar och folkhälsoparker.

Kultur- och fritidsstaben fungerar som den interna stödfunktionen på förvaltningen. Vi arbetar tillsammans med övriga stödfunktioner i organisationen för att verksamheten ska få så bra förutsättningar som möjligt för att möta medborgarnas behov. Kultur- och fritidsstaben ansvarar för förvaltningens interna stödfunktioner inom HR, ekonomi, kommunikation, IT, politisk process, ärendehantering, lokalstrategi, kvalitetsarbete och uppföljning.

Till kultur- och fritidsstaben söker vi nu en utredare med ansvar för kvalitetssamordning.
Har du erfarenhet av utredning i offentlig förvaltning, har du tidigare arbetat med uppföljning av kvaliteten i verksamheter? Då är du den vi söker.

Som utredare med ansvar för kvalitetssamordning arbetar du bland annat med

* att samordna vår kvalitetsuppföljning och planering,
* att stötta verksamheter och chefer i deras analyser av verksamhet och uppföljning,
* undersökningar, bland annat brukarundersökning,
* utredningar som du antingen deltar i eller leder.

Du förväntas bland annat skriva fram underlag för delårs- och helårsuppföljningar och delta i arbetet med Mål och budget. I detta arbete arbetar du nära kultur- och fritidsförvaltningens ledningsgrupp. Du stöttar även verksamheternas chefer i deras arbete med analyser och uppföljningar.

Vidare deltar du i större utredningar och leder även mindre utredningar som kan vara aktuella på kultur- och fritidsförvaltningen. Du ansvarar för de undersökningar som görs på kultur och fritidsförvaltningen och förväntas kunna göra analyser och presentera dem.

Du blir en del i ett välfungerande team i en kommun som satsar på kultur och fritid. Du kommer till en arbetsplats med engagerade kollegor med stor arbetsglädje och god arbetsmiljö. Vi erbjuder dig ett arbete där du får stor frihet och som ger möjlighet till utveckling.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och önskar att du är en strukturerad och självgående person som tycker god kvalitet är viktigt och som drivs av att förbättra och utveckla. Du kan göra analyser och presentera resultat på ett pedagogiskt sätt. Du är serviceinriktad, strukturerad, prestigelös och tycker om att samarbeta.

Du ska tycka om att stödja andra och skapa förutsättningar för att processerna inom förvaltningen ska fungera väl. Att du har ett intresse för samhällsfrågor ser vi som självklart och att du har ett intresse för kultur- och fritidsfrågor ser vi som positivt!

Krav:

• Akademisk utbildning inom offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande utbildning som vi finner likvärdig,
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska,
  • Erfarenhet av att formulera dig inom kultur- och fritidsfrågor,
  • Ett strukturerat och metodiskt arbetssätt,
  • Tidigare erfarenhet av att leda utvecklingsarbete,
  • Mycket god analysförmåga.

Meriterande:

• Erfarenhet från att ha arbetat i en politisk styrd verksamhet,
  • Erfarenhet av utredande arbete inom offentlig sektor,
  • Erfarenhet av kvalitets- och verksamhetsutveckling,
  • Erfarenhet av att ha arbetat i system för uppföljning.
Sysselsättningsgrad 100
Referensnummer KFN/2022:00038