Trampolinen - skola med behandling

Trampolinen är en skola med behandling och en särskild undervisningsgrupp på Rikstens skola. Skolan är ett samarbete mellan Utbildningsförvaltningen och Socialtjänsten i Botkyrka där verksamheten riktar sig till barn i riskzonen, och skolgången är en del i ett behandlingsarbete. På Trampolinen arbetar familjebehandlare, lärare och elevassistenter tillsammans för att ge ungdomar i behov av stöd så goda förutsättningar som möjligt att lyckas i livet.

Tillsammans med två andra lärare, assistenter och behandlingspersonal utgör ni ett team som ansvarar för en grupp elever under hela dagen. Din läraruppgift blir att ansvara för undervisaningen inom ämnesområdena Svenska och So. Arbetet sker i nära kontakt med vårdnadshavare, och varje elev har en egen handlingsplan som personalen följer. Handledning ingår i arbetet. Skolan genomförs utifrån elevens behov, ibland i heldagsform.

Vi söker en Sv/So-lärare med utbildning för åk 4-9, gärna med specialpedagogik eller annan kompletterande utbildning som kan vara värdefull för våra elever. Du behöver vara stresstålig och mycket flexibel. Under arbetsdagen bör du vara beredd på att delta i olika aktiviteter som stödjer eleverna i deras skolgång på Trampolinen, inte enbart undervisning.
Arbetslaget är utgångspunkten för allt arbete, och du behöver vara bekväm med att arbeta tillsammans med andra för att nå framgång. Det är självklart meriterande om du arbetat i liknande grupper tidigare.

För att trivas i rollen söker vi dig som är samarbetsorienterad och kan utgå ifrån en stabil relation med elever som har stort behov av trygghet. På samma gång är det viktigt för våra elever att nå resultat som kan hjälpa dem i vidare vägval i livet.

Tillträde 2022-01-10 eller enligt överenskommelse
Ort Tullinge