Som lärare i fritidshem med elever från åk F-3 kommer du att ingå i ett arbetslag som tillsammans planerar, genomför och utvärderar fritidshemsverksamheten utifrån de styrdokument som finns. I arbetsuppgifterna ingår även skolsamverkan i både i klass och under rastverksamhet.

Hos oss får du jobba under en ledning med höga ambitioner kring fritidshemmets uppdrag med en tydlig koppling till utvecklingsarbetet och visionen för skolan.
Vi söker dig som har goda erfarenheter av samverkan över lågstadiet och kan förmedla uppdraget kring undervisning genom omsorg, utveckling och lärande som en helhet.

Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem/fritidspedagog. Du har erfarenhet av att jobba i ett mångkulturellt område och ditt arbetssätt genomsyras av att göra eleverna medvetna om sitt eget lärande.

Som lärare i fritidshemmet är det viktigt att du:
- leder och organiserar arbetet och skapar en trygg lärandemiljö för eleverna
- tar ansvar för din egen kompetensutveckling för att utvecklas och växa i din profession
- se det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt.
- Du har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Du motiveras av nära samarbete och lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Förståelse för att människor har olika förutsättningar att ta till sig kunskap är en självklarhet för dig och du kommunicerar på ett tydligt sätt. Du planerar och strukturerar ditt arbete på ett tydligt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande:

Strukturerad