Vi söker lärare i SvA t.o.m..åk 6. Du kommer vara mentor för en grupp nyanlända elever och ha SvA i den gruppen.

Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Region Stockholm och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge.
Botkyrka kommun har cirka 93 000 invånare och cirka 6 000 medarbetare.

S:t Botvids Gymnasium ligger i Hallunda.
Våra utbildningar syftar till att förbereda eleverna kunskapsmässigt och erfarenhetsmässigt för en meningsfull framtid i sitt kommande vuxenliv. Vi arbetar utifrån en helhetssyn och lägger stor vikt vid såväl elevernas personliga och sociala utveckling som deras kunskapsutveckling inom olika ämnesområden. Arbetssätt och miljö anpassas efter individuella behov på ett sådant sätt att gruppgemenskapen stärks och den ena arbetsdagen är inte den andra lik. Är du en medarbetare som gillar att arbeta under eget förtroende och frihet med utrymme för egna kreativa lösningar? Sök till oss!

Krav: Vi söker dig som har behörighet i SvA, samt erfarenhet av att arbeta med nyanlända elever.

Meriterande:

Stabil