Som lärare på Broängsskolan är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga.

Vi söker nu en kreativ och engagerad NO/TK-lärare för årskurserna 6-9. Vi ser gärna att du har ett naturligt respektfullt bemötande gentemot människors olikheter och prioriterar trygga och goda relationer samt delar skolans värdegrund. Genom god struktur, planering och en genomtänkt lärmiljö skapar du trygghet och ger våra elever goda förutsättningar för sitt lärande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- undervisa i ämnet NO/TK-lärare i årskurs 6-9
- regelbundet följa upp elevers lärande
- mentorskap i en klass (7-9) tillsammans med en kollega
- skapa möjlighet för elever med särskilda behov att lyckas i undervisningen
- vara aktiv i det kollegiala lärandet
- använda digitala enheter som en naturlig del av undervisningen
- använda Vklass (lärplattform) för att dokumentera elevernas utveckling

Broängsskolan är en välfungerande och populär F - 9 skola i Tumba med ca 630 elever med en tillhörande kommunövergripande flexgrupp 1-9. Vi ingår i ett rektorsområde tillsammans med Kassmyraskolan med årskurserna F - 6 samt grundsärskola. Broängen ligger i ett naturskönt område nära goda kommunikationer och skolan har mycket hög andel välutbildad och behörig personal. På skolan finns trygghet, livsglädje, närhet mellan personal och elever samt en miljö som ger lust till kreativt skapande och lärande. Vi strävar efter att alla ska få möjlighet att växa i egen takt samtidigt som vi uppmuntrar till att våga lite mer. Vi har dessutom utökat antalet digitala enheter detta läsår vilket innebär att vi från åk F-1 har en-till-två enheter och från åk 2-9 har en-till-en.

Krav:
Lärarlegitimation

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta som lärare i NO/TK
IKT-kunskap
Erfarenhet av V-Klass

Som person är du intresserad av att hålla dig uppdaterad och ligger i framkant i din yrkesroll. Du är relationsskapande och samarbetsorienterad för att se till individens och verksamhetens behov. Du behöver även vara strukturerad för att kunna bedriva en undervisning av hög kvalitet.

Tillträde Enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande
Löneform månadslön
Referensnummer BROS/2023:00043