Beskrivning

Som specialpedagog på Rikstens skolan är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga.

Du ingår i skolans elevhälsoteam och bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö där alla våra elever får ledning och stimulans samt vid behov särskilt stöd för att utvecklas på bästa möjliga sätt mot läroplanens mål. Du deltar aktivt i skolans värdegrundsarbete och arbetar inkluderade. I din roll samverkar du med lärarna, vårdnadshavarna, övriga elevhälsoteamet och skolledningen. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning.

Arbetsuppgifter

Du kommer ingå i vårt kompetenta elevhälsoteam och vårt specialpedagogiska team (studion). Hos oss får du både arbeta nära eleverna med egen specialundervisning och nära lärarna med handledning och ansvar för dokumentation.

Kvalifikationer

Lärarlegitimation grundskolan 1-9
Specialpedagogisk kompetens och erfarenhet
Handledarutbildning
Kompetens social färdighetsträning och psykologisk problematik, exempelvis Tillämpad beteendeanalys (TBA), Repulse
Tillgång till och vana vid att arbeta specialpedagogiskt med pedagoghund.

Villkor

Vi söker dig som har lång och bred erfarenhet av att arbeta som specialpedagog mot grundskolans alla årskurser, men främst åk 7-9. I ditt uppdrag kommer du både handleda lärare, undervisa elever samt ansvara för elevhälsopunkt i arbetslag, utredning om särskilt stöd, åtgärdsprogram och annan dokumentation.
Kunskap och förmåga att handleda kollegor om NPF.

Tillträde Höstterminen 2023
Löneform månadslön