Hammerstaskolan är en F-9 skola med drygt 400 elever. Vi har även en kommunövergripande flexgrupp för elever med språkstörning. Vi söker nu en lärare mot fritidshem inför läsåret 23/24.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Du kommer att jobba med våra yngre elever i åk F-1.
- Som grundlärare i vårt fritidshem stödjer och stimulerar du barn och ungas lärande före, under och efter skoldagen.
- Tillsammans med övriga pedagoger leder du restverksamheten med olika former av lockande och inkluderande aktiviteter vars syfte är att träna eleverna i socialt samspel.

Hammerstaskolan ligger naturskönt uppe på Eriksbergsåsen och är omgiven av grönområden med gångavstånd till tunnelbana och bussar. I skolan arbetar ett härligt gäng som har höga förväntningar på sig själva, varandra och våra elever.
Vi har en mycket hög andel legitimerade och engagerade lärare som kommer att jobba tillsammans med dig för att ge eleverna rätt förutsättningar för att lyckas i skolan.

Krav: Vi söker en utbildad och legitimerad grundlärare mot fritidshem. Du är nyfiken på ditt uppdrag och villig att vara med och ta ansvar för alla våra elever och vår skolgårdsmiljö.

- Du är väl förtrogen med skolans uppdrag och styrdokument.
- Du är en tydlig ledare och en vuxen förebild.
- Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, och vara tydlig i dialog med elever, vårdnadshavare och medarbetare.
- Du är positiv och ser möjligheter istället för hinder.
- Du har god digital kompetens.
- Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete.
- Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi intervjuar fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Tillträde 2023-08-14 eller enligt överenskommelse
Ort Norsborg
Referensnummer HAMS/2023:00010
  • Sara Nordquist (bitr rektor), 0708891968