Botkyrka kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.

Vill du vara en del av vårt team som bidrar till att göra varje dag värdefull för äldre? Vad kul! Nu söker vi fler undersköterskor på heltid till Tunängens vård- och omsorgsboende.

Arbetet som undersköterska innebär vård och omsorg av äldre där brukarnas behov styr de dagliga arbetsuppgifterna. Vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt så att de äldre får bibehålla sina förmågor. I ditt arbete som undersköterska, ansvarar du för att utföra sedvanliga omvårdnadsuppgifter utifrån genomförandeplaner och utföra Hälso- och sjukvårdsuppgifter utifrån delegation. Du ansvarar även för att erbjuda brukarna dagliga aktiviteter och ett socialt innehåll i vardagen. Att vi är nära den enskilde och dess anhöriga är viktigt samt att ta ansvar för vårt uppdrag på ett genuint och ansvarsfullt sätt ser vi som en självklarhet. Du utför ditt arbete med stor empati, kan lyssna och förstår den enskildes önskemål och behov samt säkerställa att det utförs på bästa möjliga sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vi arbetar i team vilket innebär att vi har ett nära samarbete mellan kollegor, administratör, enhetschefer och HSL-personal. Arbetspass på andra enheter kan förekomma.
• Tillgodose de boendes individuella behov av omsorg, omvårdnad och service.
• Genomföra delegerade och ordinarie sjukvårdsinsatser som sker enligt hälso- och sjukvårdslagen.
• Socialt stöd.
• Ledsagning.
• Att upprätta och följa upp genomförandeplanen i dialog och delaktighet med vård- och omsorgstagaren.
• Dokumentation i Lifecare enligt SoL och HSL.
• Riskbedömningar gentemot vård- och omsorgstagaren och arbetsmiljön.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar för att göra ett bra jobb.

Du får bland annat ta del av dessa förmåner:

- Friskvårdsbidrag i form av friskvårdspeng och cykelbidrag.
- Vi arbetar med hälsosamma scheman för att värna om medarbetarnas hälsa och trivsel.
- Du kommer att jobba på våra nyöppnade avdelningar i ljusa och nyrenoverade lokaler.

Arbetstiden är förlagd under dag och kvällstid med nattarbete som även kan förekomma. Du har ett flexibelt schema och kan arbeta under veckans alla dagar.

Krav:

- Du har en utbildning från Vård och omsorgsprogrammet eller en undersköterskeutbildning på Komvux/Yrkeshögskola.
- Du behärskar svenska i tal och i skrift.
- Du är van datoranvändare och kan dokumentera enligt socialtjänstlagen.
- Erfarenhet från äldreomsorg (gärna inom vård- och omsorgsboende), inriktning både på demens och somatisk avdelning.
- Minst 2 års tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom äldreomsorgen.

Meriterande:

- Erfarenhet eller utbildning inom äldrepsykiatri.
-Erfarenhet av arbete i systemet Lifecare.

Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och tycker om att skapa relationer. Du är strukturerad och organiserad och planerar både självständigt och med kollegor ditt arbete och följer de rutiner som finns. I arbetet får du användning för din problemlösningsförmåga då ingen dag är den andra lik.

Välkommen in med din ansökan!

Sysselsättningsgrad 100 %
Referensnummer VON/2023:00173