Vår medarbetare Rebecka är föräldraledig. Detta innebär att vi nu söker dig som vill arbeta hos oss läsåret 23/24 (med ev förlängning).
Tjänsten innebär helhetsansvar för undervisning i sv/sva i årskurs 5.
Du är även mentor för ett antal elever och samarbetar med arbetslaget kring en elevgrupp om 75 barn fördelade på tre klasser.

Tillsammans med kollegor, skolledning och annan personal på skolan bidrar Du till ökad måluppfyllelse, ett stärkt språk och ökad självkänsla för Tunaskolans elever.

Du kommer att arbeta i ett välfungerande och kompetent lag, där samarbete är centralt och där man månar om elevers kunskapsutveckling och mående.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla Tunaskolans verksamhet, som är väl förtrogen med uppdraget som lärare, som vet vad du vill och som är en "lagspelare".
Grundskollärarexamen och lärarlegitimation är ett krav, liksom tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar.

Vi ser det som meriterande att Du
- bygger ditt utvecklingsarbete på en analys av tidigare resultat
- har god samarbetsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt
- gillar att arbeta med barn och ungdomar från olika kulturer, språkgrupper, religioner och etniska bakgrunder
- möter livet med mycket humor

Som person är du positiv och engagerad. Viktigt är att du har en god förmåga till att skapa relationer och att du ser ett samarbetsorienterat förhållningssätt som angeläget.
Du behöver vara strukturerad och trygg i din lärarroll och vi förväntar oss att du bedriver en undervisning av god kvalitet. Vi ser det också som viktigt att du är starkt förankrad i skolans värdegrund.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 2023-08-14