Som kock på Storvretskolan är du en viktig del i vardagen i verksamhetens kök. Tillsammans med två måltidsbiträden medverkar du till en välkomnande och trevlig måltid för varje barn och elev. Du tillagar näringsriktiga, säkra och goda måltider med hög kvalité enligt Botkyrka kommuns målsättning. I ditt uppdrag ingår att arbeta enligt enhetens egenkontrollprogram samt att följa kommunens målsättning och enhetens fastställda mål, styrdokument och policys. I dina arbetsuppgifter som kock ingår att leda och fördela arbetet, tillaga specialkost och anpassade måltider, genomföra beställningar av livsmedel och övriga produkter, utföra egenkontroller samt utföra andra förekommande arbetsuppgifter i ett storkök.
Du vill kompetensutveckla dig genom att vara påläst inom ditt yrkesområde och deltar i olika utbildningsinsatser som arbetsgivaren erbjuder.

Rektorsområdet Tumba Östra rektor inkluderar två skolor.
Storvretskolan som är en 4-9 skola med cirka 300 elever, inklusive grundsärskola och specialförskola.
Samt Skogsbacksskolan som är en F-3 skola med cirka 180 elever.
Du kommer ansvara för köket på Storvretskolan.

Krav: - Kockutbildad eller validerad till kock.
- God digital kunskap
- Behärska svenska språket i tal och skrift.
- Dokumenterad utbildning i livsmedelshygien och egenkontroll.
- Erfarenhet av specialkost och anpassade måltider som t ex vegetarisk matlagning.

Meriterande: - Erfarenhet av arbete i storkök
- Stort intresse för matlagning och förmågan att sätta matgästen i fokus med en hög känsla för service.

Som person är du strukturerad och slutför dina uppgifter med god kvalitet. Du är kreativ och tänker i nya banor på konstruktivt sätt. Det är en självklarhet för dig att samarbeta med dina kollegor för att nå det gemensamma målet samt ser snabbt lösningar på uppkomna problem.

Referensnummer STOS/2023:00020
Publicerat 2023-05-23