Beskrivning

Björkhaga skola är en kommunal grundskola i hjärtat av ett område med villor, lägenheter och tre
minuters promenad från Tumba centrum.
Skolan har funnits i mer än 100 år. Idag är skolan en F-9 skola med cirka 530 elever och ca 70
medarbetare. Läsning, upptäckarlust och glädje är grundstenarna i grundskolan och elevernas kunskap, trygghet och handlingskraft är i fokus. Vi ska erbjuda utbildning som baserar sig på forskning och beprövad erfarenhet.

Arbetsuppgifter

Vi söker en lärare som undervisar åk 7 och 8 i No/Teknik samt resurs i matematik. Att vara lärare och professionell pedagog i Björkhaga skola innebär att du har höga förväntningar och en tro på att alla elever kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer, såväl med elever, kollegor som med vårdnadshavare, byggda på förtroende och respekt. Du är medveten om din egen påverkan på elevernas lärande. Med utgångspunkt i elevernas resultat, forskning och beprövad erfarenhet, följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till eleverna med syfte till utveckling och stöttar elever i behov av särskilt stöd. Vi arbetar med kollegialt lärande vilket innebär att du samarbetar med kollegor för att utveckla dig själv och din undervisning samt skolans pedagogiska arbete.

Kvalifikationer

Du är legitimerad grundskollärare med behörighet i Ma/No och Teknik i åk 7-9. Du är väl förtrogen med LGR22 och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du är flexibel och har god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa goda relationer och samverka med elever, vårdnadshavare, kollegor, skolans elevhälsoteam samt skolledning. I ditt pedagogiska ledarskap är du en tydlig ledare och i klassrummet har du förmågan att skapa en arbetsmiljö som präglas av trygghet, förtroende och respekt. Med god didaktisk förmåga, goda ämneskunskaper, en tydlig struktur och med en varierad undervisning
som är anpassad utifrån den enskilde eleven skapar du de bästa förutsättningarna för att våra elever ska uppnå kunskapskraven i LGR22.
Du ser dokumentation och bedömning av elevernas kunskapsutveckling som en självklar del i ditt arbete.
Du har god förmåga för analys och reflektion och utvecklar ständigt din undervisning. Du ser dig själv som en självklar del för att skapa goda förutsättningar för elevernas lärande. Du kommer även ha mentoransvar vilket innebär att du ansvarar för en grupp elever när det gäller deras utveckling, både pedagogisk och socialt.

Vi intervjuar och tillsätter tjänsten fortlöpande så vänta inte med att komma in med din ansökan.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 230814