Som lärare i fritidshem är du en viktig del i att elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga. I ditt uppdrag bedriver du undervisning i skolverksamheten för F-3 och på fritidshemmet och därtill hörande arbetsuppgifter såsom för- och efterarbete av undervisningen. Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö genom ett aktivt arbete i arbetsgrupper. Tillsammans har ni elevernas kunskapsutveckling i fokus. Du samverkar även med övrig personal på skolan. Du deltar aktivt i skolans värdegrundsarbete och arbetar inkluderade. Du är mån om att hålla dig uppdaterad som lärare genom omvärldsbevakning, fortbildning och det kollegiala lärandet. Mentorskap är en central del i din roll genom sociala kontakter kring elever och klasser, kontakt med vårdnadshavare, följa kommunens kränkningsärendegång samt samarbete med myndigheter och socialtjänst. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning. Som medarbetare hos oss är du en ambassadör för skolan genom att delta i öppet hus, föräldramöten mm. Du kommunicerar väl i tal och skrift i det svenska språket.

För att lyckas i ditt arbete:
- Du planerar, genomför, utvärderar och dokumenterar ditt och gruppens arbete.
- Du har förmågan att skapa trygga och tillgängliga lärmiljöer.
- Du arbetar för att utveckla fritidshemmet och ser nya möjligheter
- Du kan handleda vfu-studenter
- Du vet att goda relationer är avgörande för elevers lärande

Broängsskolan är en F-9 skola med ca 650 elever och ingår i ett rektorsområde tillsammans med Kassmyraskolan F - 6 samt Kassmyras anpassade grundskola 1-6. Broängsskolans fritidshem har ca 220 elever och vi befinner oss i nuläget i en omorganisation med syfte att dela upp fritidshemmet i 2 avdelningar. Fritidshemmet har dels en egen lokal i skolan, men använder även övriga lokaler i skolan så som idrottshallen, fotbollsplanen eller skolans aula beroende på aktivitet.
Broängsskolan ligger i ett lugnt och naturskönt område nära goda kommunikationer. Skolan har mycket hög andel behörig personal. På Broängsskolan finns trygghet, livsglädje, närhet mellan personal och elever samt en miljö som ger lust till kreativt skapande och lärande. Vi strävar efter att alla ska få möjlighet att växa i egen takt samtidigt som vi uppmuntrar till att våga lite mer.

Krav:

Lärarlegitimation, Lärare mot fritidshem

Meriterande:

Kunskap om behoven inom NPF

För att trivas i rollen behöver du vara trygg i din profession och använda din kreativitet för att hitta nya möjligheter. Du ser relationsskapande och det kollegiala lärandet som en nyckel till framgång.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Tillträde Enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande
Löneform månadslön
Ort Tumba