Vill du vara med och utbilda morgondagens samhällsmedborgare? Har du valt läraryrket för att du vill utveckla olika lärstrategier tillsammans med kollegorna och eleverna?

Banslättsskolan är en välfungerande och välstrukturerad F-5 skola som ligger i ett lugnt och naturskönt område i Tullinge. Skolan har tack vare sin belägenhet en av de bästa skolgårdarna i kommunen, den är både inbjudande och variationsrik. Naturen är något vi gärna nyttjar i vår undervisning.
Banslättsskolan är en skola där eleverna har arbetsro och en grundstruktur som stödjer ditt arbete. Vi använder it-tekniken som ett didaktiskt verktyg.

Varför ska du börja arbeta på Banslättsskolan?

Jo, för hos oss på Banslättsskolan har eleverna hög måluppfyllelse eftersom vi har duktiga och utbildade pedagoger, såväl lärare mot fritidshem som mot grundskola. Här finner man ett väl utvecklat samarbete mellan skolans pedagoger som är både berikande och stöttande.

Trivseln bland våra elever är hög och de beskriver att de trivs på skolan för att de har bra klasskamrater, roliga raster, intressanta lektioner och att de alltid finns någon personal som de är trygga med om de vill prata om något som känns lite jobbigt.

Krav: Banslättsskolan söker nu ytterligare en engagerad lärare mot fritidshem som planerar och genomför undervisning inom ramen för fritidshemmets verksamhet. Det innebär att du tillsammans med dina kollegor tar ansvar för och utvecklar elevernas olika förmågor ur ett fritidshemsperspektiv och med fokus på uppdraget. Du har även ansvar för att bidra till att skapa en rastverksamhet som gynnar elevernas utveckling och samplanerar då tillsammans med andra kollegor. Under skoldagen samverkar du med lärare i grundskolan.
Vi utgår från att du som söker är legitimerad lärare mot fritidshem. Du har god insikt i skolans styrdokument och tillämpar dessa i det dagliga arbetet. Du har god förmåga att möta varje elevs behov och är bra på att samarbeta med dina kollegor. Din förmåga att kommunicera och skapa relationer är väl utvecklad. Dessutom visar du en tydlig vilja till pedagogisk utveckling. Du delar med dig av din kunskap och bidrar till ett kollegialt lärande inom skolan.

Banslättsskolan har goda kommunikationer och ligger nära pendeltåg och buss.
Om detta verkar intressant, tveka inte att söka till oss på Banslättsskolan! Tag gärna kontakt med oss, så berättar vi mer.

För att vara aktuell för tjänsten ska du:
• Vara legitimerad lärare mot fritidshem
• Ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Ha goda kunskaper inom IT och är van att använda det i vardagen
• Kunna arbeta självständigt
• Ha förmåga att samarbeta och därmed bidra till en god arbetsmiljö samt skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och medarbetare

Meriterande: Meriterande:
• Erfarenhet av arbete i fritidshemsverksamhet
• Erfarenhet av arbete i trygghetsteam – eller liknande
• Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete inom fritidshemmets verksamhet

Strukturerad - Arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl.
Relationsskapande - Tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt att skapa nya relationer.
Sammarbetsorienterad - Anpassar sig och hittar win-win lösningar genom prestigelöst fokus på det gemensamma målet.
Lösningsorienterad - Hittar snabba lösningar på hastigt uppkomna problem

Tillträde Snarast