Gymnasiesärskolan söker legitimerad lärare i SO och med erfarenhet av arbete på gymnasiesärskolans nationella program. I uppdraget ingår det att planera, organisera och leda lektionerna så att de är anpassade efter elevernas olika funktionsvariationer. Som stöd i ditt uppdrag finns lärarassistenter med såväl det administrativa arbetet likväl som med lektionsstöd till eleverna. Du samarbetar nära kollegor kring undervisning och planering av verksamheten. Handledning och stöd ges av elevhälsans olika funktioner, arbetslagsledare samt biträdande rektor.

Vi erbjuder dig ett spännande, utvecklande och engagerande lärarjobb tillsammans med likasinnade kollegor. Gemensamt förbereder ni eleverna kunskapsmässigt och erfarenhetsmässigt för en meningsfull utbildning och inför elevernas kommande vuxenliv. Vi arbetar utifrån en helhetssyn och lägger mycket stor vikt vid såväl elevernas personliga och sociala utveckling som deras kunskapsutveckling. Arbetssätt anpassas efter individuella behov på ett sådant sätt att individ- och gruppgemenskapen stärks och den ena arbetsdagen är inte den andra lik.

Krav: För att komma ifråga om tjänsten så krävs det att du har lärarlegitimation inom SO-ämnen samt erfarenhet av arbete inom gymnasiesärskolans nationella program med goda vitsord. Om du inte redan har utbildning som speciallärare mot utvecklingsstörning så förväntas det att du söker och genomför utbildningen så snart som möjligt för att få rätt behörighetskrav enligt skolverket. För att få tjänst inom gymnasiesärskolan i Botkyrka kommun krävs det att du har ett godkänt vaccinationsintyg som måste uppvisas vid eventuell anställning.

Meriterande: Meriterande är kunskap och erfarenhet av undervisning med elever på gymnasiesärskolans nationella program för de ämnen som annonsen avser.

För att trivas i rollen som lärare på gymnasiesärskolan krävs det att du är strukturerad, trygg, samarbetsorienterad och lösningsorienterad då du dagligen har ett nära samarbete med övriga kollegor på programmet. Ingen dag är den andra lik och det krävs således ett nära samarbete och planerande för att klara dagens åtaganden kring elevernas undervisning. Att tänka utanför boxen och komma med nya lösningar är av stor vikt i det dagliga arbetet.

Sysselsättningsgrad 100
Referensnummer STBG/2021:00112