Botkyrka kommun, Socialförvaltningen

Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.

Tjänsten som förvaltningssekreterare är belägen på socialförvaltningens stöd- och utvecklingsenhet som ger service och stöd till socialförvaltningens ledning, chefer och verksamheter. Enhetens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för verksamheterna att utföra sina tjänster till medborgare med hög kvalitet och på ett effektivt sätt.

Vi söker en förvaltningssekreterare som kan bistå socialnämnden och socialförvaltningen med god service! Du kommer ha en betydelsefull roll i förvaltningen med ansvar för administrationen i nämndprocessen kring socialnämndens två utskott och vid behov även socialnämnden. Det ingår även i rollen att genomföra administrativa uppgifter och utredningsuppdrag samt att vara dataskyddsombud för socialförvaltningen.

För tjänsten krävs att du har en högskoleexamen, inom statsvetenskap, offentlig förvaltning eller alternativt inom en annan inriktning som vi bedömer relevant för uppdraget. Du behöver även ha erfarenhet av den offentliga processen och god kunskap om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet.

Vi ser att du har en fallenhet för att skriva och uttrycka dig i det svenska språket samt har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare. Som person har du en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.

Vi tror att du som söker med fördel har erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete och ser det som meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsform Tillsvidare med provanställning
Referensnummer SN/2021:00574