Botkyrka kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.

Beskrivning

Tillsammans med oss är du med och skapar en kvalitetssäkrad omsorg för våra medborgare. Vi söker dig som vill vara med att ge en härlig tillvaro för våra äldre över 65 år inom hemtjänsten. Din uppgift att ge omvårdnad och stöd är mycket viktig, därför utgår vi ifrån att du har ett stort intresse för att arbeta med människor.

Arbetsuppgifter

Som vikarie kommer du att få ett introduktionsprogram där du de första dagarna skuggar en annan medarbetare och lär dig alla moment. När du sedan känner dig trygg kommer du att arbeta självständigt - men alltid i en nära dialog med chef, koordinator/administratör och kollegor. Genomförandeplaner och rutiner hör till vår vardag och dessa kommer du att ha som stöd och behöva att följa. Under dina introduktionsdagar lär du dig också vår handlingsplan som visar hur du bör agera i alla skeden så att du alltid kan känna dig säker i uppdraget.

Vårt mål är att varje brukare ska leva ett självständigt och aktivt liv och känna trygghet i det stöd som personen får. Din insats utförs i brukarens hem i enlighet med de insatser som den är beviljad.

Varje brukare får ett individuellt anpassat stöd och stor vikt läggs på ett lågaffektivt, serviceinriktat bemötande och att stärka brukarens tilltro till sin egen förmåga.

Kvalifikationer

Vi söker timvikarier till hemtjänsten i både norra och södra Botkyrka. Arbetstiderna varierar stort - både dag, kväll, helg och nattjänstgöring. Vi behöver därför dig som är flexibel och kan komma på kort varsel när det kniper.

Utifrån brukarens önskemål behöver vi nu främst kvinnlig personal

Du som är intresserad av att arbeta hos oss behöver ha B-körkort för manuellt växlad bil.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och är utbildad undersköterska, eller har en pågående utbildning till undersköterska.

Arbetet kräver att du kan tala och skriva på svenska, du behöver även ha grundläggande digital kompetens.

För att kunna ge en god och säker vård och omsorg är ett gott bemötande avgörande, liksom ditt intresse av att arbeta med människor. Det är viktigt att du är ansvarstagande och engagerad. Du har också förmåga att sätta dig in i andra människors situation och du är lyhörd för den enskildes behov. Vidare har du en god förmåga att samarbeta med såväl brukare som anhöriga och kollegor.

Botkyrka kommun tillämpar krav på vaccination mot covid-19 av personal som anställs i arbete med äldre och med personer i riskgrupp. För att en anställning ska kunna komma i fråga behöver du uppvisa bevis på full vaccination mot covid-19. Bevis på fullgjord vaccinering mot covid-19 är vaccinpass eller motsvarande handling.

Utdrag ur polisens belastningsregistret ska uppvisas innan anställning, oftast i samband med anställningsintervju. Utdraget begär du själv via polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett . Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningen avslutas 2022-06-30