Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Arbeta trygghetsskapande kring eleverna i mellanrumsprocesser och på raster.
Initiera rastaktiviteter och samarbeta med arbetslagen i konflikthantering.
Vara aktiv vuxen i att arbeta för studiero, trygghet och trivsel i klassrummen och i vistet.

Du kommer att arbeta med positiva, kompetenta och engagerade lärare och ha ett tätt samarbete med elevhälsa och skolledning.

Följande ställer vi som krav:

Vi söker dig som har någon av följande utbildningar
Socialpedagog - dvs. 3-årigt socialpedagogiskt program alt 2-årig utbildning från Folkhögskola.
Grundskollärare mot fritidshem.

Följande ser vi som meriterande:

Erfarenhet av att arbeta med elever/barn i åldrarna 9-13.
Intresse och erfarenhet av att jobba med främjande och förebyggande arbete.
God kunskap om hur du kan stödja elever med NPF.

Personliga egenskaper:

Du är en trygg och stabil vuxen. Du har lätt för att skapa relation med unga och vuxna. Du är intresserad av att vara en del i att se till att våra elever trivs, mår bra och utvecklas i sitt lärande.
Du gillar att samarbeta med kollegor och kan också arbeta självständigt och ta egna initiativ när det behövs. Du är bekväm i att ha såväl föräldrakontakter som kontakter med socialtjänst och andra aktörer.

Tillträde 2022 01 10
Löneform månadslön