Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Daglig Verksamhet på Företag (DVF) är ett av fyra enhetsområden inom Daglig Verksamhet i Botkyrka kommun. Enheten består av ett 20-tal stödassistenter och ungefär 130 deltagare, fördelade på ett flertal platser runt om i kommunen. Vi växter ständigt och utökar därför nu personalstyrkan med en stödassistent som främst kommer att arbeta i våra gruppverksamheter som bedrivs på ICA Maxi och i samverkan med Kultur- och Fritidsförvaltningen i form av renhållning och underhåll av olika idrottsplatser runt om i kommunen. Då arbetet mestadels bedrivs i utomhusmiljö behöver du tilltalas av just utomhusarbete.

Arbetsuppgifterna består av att handleda verksamhetens deltagare och utforma meningsfulla arbetsuppgifter utifrån var individs specifika behov och förmågor. Upprättande av genomförandeplaner och annan dokumentation sker i vårt dokumentationssystem Lifecare.

Daglig Verksamhet på Företag präglas av ansvarstagande och ett gott samarbete mellan enhetens olika team. Som medarbetare har du en stor frihet att utforma deltagarnas, och därmed din egen, arbetstillvaro tillsammans med erfarna och engagerade kollegor.

Krav: Gymnasieutbildning inom vård- och omsorgsprogram med inriktning inom funktionshinderområdet.

Enhetsområdet är i hög utsträckning digitalt utvecklat och orienterat, du behöver därför besitta en mycket god digital kompetens.

Körkort B (manuell växellåda) är ett krav då fordon används för transport mellan olika idrottsanläggningar i kommunen.

Meriterande: Utbildning inom psykiatri är meriterande.
Erfarenhet av arbete med tydliggörande pedagogik och kommunikation.

Yrkesrollen innebär att du ibland arbetar ensam tillsammans med en grupp deltagare, du behöver därför vara trygg i dig själv och besitta en god förmåga till både samarbete relationsskapande. Relationsbyggandet är nödvändigt i samarbetet med deltagare, deras nätverk, med kollegor och övriga samarbetspartners i kommunen.

Anställningsintervjuer kan ske löpande under rekyteringsperioden.

Tillträde Snarast. Enligt överrenskommelse.
Löneform Månadslön.
Referensnummer LDV/2021:00049