Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Beskrivning

Vi söker stödassistent till Växtrums dagliga verksamhet, som ligger i Tullinge. Verksamheten vänder sig till personer med svåra kognitiva och fysiska funktionsnedsättningar i behov av meningsfulla, arbetsliknande aktiviteter såsom bakning, hälsofrämjande aktiviteter, skapande av konst m.m.

Vi utvecklar medborgarnas delaktighet och självbestämmande.

Arbetsuppgifter

Du samarbetar med 16 kollegor och under verksamhetsledarens ledning. Du ska vara med och utveckla och använda individuellt anpassade lösningar i det vardagliga arbetet.
Du medverkar i att skapa meningsfull sysselsättning utifrån de individuella behoven.
Du planerar, utvecklar och följer upp aktiviteter.
Du utvecklar medborgarnas delaktighet och självbestämmande.
Du upprättar genomförandeplaner, samt skriver social dokumentation.
Du arbetar lågaffektivt.

Kvalifikationer

Du har vård- och omsorgsprogrammet, eller Barn- och fritidsprogrammet yrkesutgång funktionshinderområdet 1400p, alternativt GPU och PPU. Eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har erfarenhet att arbeta med personer med svåra kognitiva och fysiska funktionsnedsättningar.
Du har kunskap om AKK och TAKK. (Alternativ och kompletterande Kommunikation)
Du är van att arbeta med utmanande beteenden.
Vi dokumenterar i ett datorbaserat stödsystem Lifecare och ser därför att du har god datorvana och att du behärskar svenska i tal och skrift.

Meriterande: Erfarenhet av arbete med tydliggörande pedagogik.
Du arbetar lågaffektivt.

Som person är du samarbetsorienterad och har lätt för att skapa nya kontakter. Du ser lösningar på problem och gillar att bidra till utveckling genom kreativt tänkande.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas för sista ansökningsdatum.

Ort Tullinge
Referensnummer LDV/2021:00047