Botkyrka kommun, Kultur- och fritidsförvaltningen

Kultur- och fritidsförvaltningen gör Botkyrka friskare, starkare och mer kreativt! Vi ser till att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv med många olika fritidsaktiviteter att välja på i kommunen. Vi bidrar till levande och trygga livsmiljöer och gör det möjligt för Botkyrkabor att utveckla sina intressen. Med en meningsfull fritid mår människor bättre vilket stärker folkhälsan. Med drygt 200 medarbetare ansvarar vi för bibliotek, bad, kulturskola, konsthall, öppen fritidsverksamhet, idrottsanläggningar och folkhälsoparker.

Med medborgarens fokus som vägledning ska Botkyrka vara en kommun i framkant på idrottsområdet.
Uppdraget för Bad, idrott och motion är att skapa möjligheter för Botkyrkaborna att engagera sig och berika sina liv genom idrottens föreningsliv, spontanidrott, friluftsliv och motion. Verksamhetsområdet består av enheterna Bad och rackethall, Anläggningsdriften och Idrott och Förening.

Bad- och rackethallsenheten består idag av två simhallar, Storvretsbadet och Fittjabadet samt en rackethall där padel, badminton, tennis, bordtennis, squash samt pickelball kan utövas.\n\nI enheten arbetar ca 20 personer med enhetens kärnfrågor såsom simkunnighet och att skapa ett brett utbud av aktiviteter för att stärka folkhälsan, både innanför och utanför anläggningens väggar. \n\nI enheten arbetar vi ständigt efter värdeorden genom att vara öppna för alla människors olikheter och erbjuder ett brett utbud av aktiviteter. Vi tar ansvar för att ständigt ha en omvärldsanalys för att kunna erbjuda Botkyrkabon det bästa marknaden kan erbjuda inom verksamhetens område. Vi anser oss vara modiga genom att våga prova nya aktiviteter och ett nytt sätt att arbeta. Energi genomsyrar vår verksamhet både i form av aktiviteter men även av att medarbetarna är medskapande i utvecklingsprocessen.

Beskrivning

Vi söker dig som har arbetat inom yrket tidigare eller som känner att det här skulle jag vilja arbeta med. Du ser det som självklart att ge service och att få besökaren att känna sig välkommen. Du är energisk, ansvarstagande, utvecklingsbenägen, har hög samarbetsförmåga samt gillar att ha många olika arbetsuppgifter med högt tempo.

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter ingår receptionstjänst där du är den första besökaren möter, badbevakning där du ansvarar för att säkerheten i simhallen är hög, lokalvård där du ser till att våra lokaler är välstädade och välkomnande samt simundervisning för barn i åldrarna 6-12 år.

Kvalifikationer

Simkunnighet 200 meter varav 50 meter på rygg. Dyka ner till 2 meter och hämta upp en docka.

Utbildad inom livräddning/HLR.

Behärska svenska språket i tal och skrift.

Meriterande är breda språkkunskaper då vi välkomnar mångfald hos både besökare och personal.

Meriterande är utbildning inom simskola, gruppträning samt tidigare erfarenheter inom yrket.

Villkor

Tjänsten är en timanställning med snabbt tillträde.

Anställningsform Säsongsarbete
Anställningens omfattning Deltid