Botkyrka kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Samhällsbyggnadsförvaltningen förvaltar och utvecklar både stad och landsbygd inom kommunen. Vi har det samlade ansvaret för att planera och skapa de fysiska, juridiska och affärsmässiga förutsättningarna för en trygg och god livsmiljö i Botkyrka. Våra 125 medarbetare arbetar för att möjliggöra för ett bra boende och en attraktiv närmiljö oavsett var i livet man befinner sig.

Vi söker en ny markförvaltare till ett vikariat om ca 7 månader med start den 1 december-2021.

Du kommer att ansvara för ett geografiskt område avseende förvaltning av mark. Följa upp felanmälningar, följa upp drift och skötselentreprenad, planera och projektleda löpande underhåll av parker, lekplatser och allmän plats.

Platserna är exempelvis lekparker och grönområden som nyttjas och uppskattas mycket av boende och besökande i områdena. Det ligger även i gruppens ansvar att sköta om kommunens gång- och cykelbanor vilket innebär renhållning, vinterväghållning och liknande.

I rollen ansvarar du för uppdaterande av underhållsplaner och jobbar med entreprenörsstyrning och avtalsuppföljning där ditt arbete bl.a. kommer att innebära regelbundna besök och dokumentation av anläggningarna. Du utför regelbundna möten och avstämningar med entreprenörer samt kontroll av deras arbete. Du har budgetansvar och när nya underhållsavtal ska handlas upp kommer du att ansvara för innehåll och kravställning i avtalen. Rollen innebär utöver drift och förvaltning även projektledning samt förbättrings- och förnyelseåtgärder.

Rollen innebär stora variationer i arbetsuppgifterna mellan årstiderna och arbetstiden spenderas normalt till största delen på kontoret i Botkyrkas kommunhus men uppskattningsvis även ca 25% på platsbesök runtom i Botkyrka kommun.

Vi söker dig som har följande:

Krav:
Eftergymnasial utbildning som landskapsingenjör, driftingenjör, eller motsvarande. Du kan alternativt ha skaffat dig motsvarande erfarenhet genom minst 3 års arbete inom förvaltning av mark.
Erfarenhet av projektledning, god datavana samt behärskar svenska i tal och skrift.

Meriterande: Har du erfarenhet av att arbeta inom kommunalverksamhet samt är kunnig inom kartprogrammet IcywinMap och/eller Q-GIS är det meriterande.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Tillträde 2021-12-01