Du kommer att arbeta som speciallärare med inriktning mot svenska utifrån grupp och individperspektiv. Du ansvarar för undervisning som avser särskilt stöd, planering, uppföljning, utveckling, handledning samt dokumentation. Då skolan är relativt liten kommer rollen även innefatta specialpedagogiska arbetsuppgifter som att i samarbete med elevhälsoteamet och övrig skolpersonal arbeta förebyggande och hälsofrämjande för att bidra till en god lärmiljö för våra elever. Du ingår i skolans elevhälsoteam där förväntas du bland annat föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram, samt uppföljning och utvärdering av dessa. Arbetet innebär kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare.

Du får vara med i ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor.

Krav: Krav: Lärarutbildning
Vi söker dig som är behörig speciallärare, alternativt har erfarenhet av specialpedagogiskt arbete och har en lärarexamen i botten.
Du har/är;
- ett tydligt elevfokus och du har en stark tilltro till alla elevers önskan om att lyckas. Du har ett holistiskt perspektiv på eleven och samverkar med andra runt eleven för att hitta vägar framåt.
- ett professionellt förhållningssätt i mötet med elever, kollegor och vårdnadshavare.
- lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer med ett handledande arbetssätt.
- en god organisatorisk förmåga och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
- arbetar bra både självständigt och i samarbete med kollegor.
- erfarenhet att organisera och leda processerna kring upprättandet av dokumentation som pedagogiska utredningar, åtgärdsprogram och kartläggningar.

Meriterande: Meriterande: Speciallärar-/Specialpedagogisk utbildning

Ort Tumba