På Skogsbacksskolan söker vi nu 1 lärare mot fritidshem, som delar vårt engagemang att utveckla vår verksamhet, gärna med erfarenhet från arbete i en interkulturell skola.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- I samverkan med övrig personal ansvara för och utveckla den pedagogiska verksamheten under rast- och fritidstid.

- Utveckla fritidsverksamheten och att under fritidstid jobba mer med praktiskt/skapande arbete utifrån elevernas olika skolteman.
- dokumentera, genomföra, utvärdera och utveckla verksamheten utifrån våra styrdokument.

Ett spännande och utvecklande arbete, tillsammans med engagerade kollegor i trevliga lokaler. I Botkyrka kommun har vi friskvårdsbidrag.

Krav: Vi söker dig som är utbildad lärare mot fritidshem, och som arbetar med lågaffektivt förhållningssätt, samt känner att du vill göra skillnad för elever i ett mångkulturellt område.
Vi räknar med att du har viljan och förmågan att tillsammans med andra kollegor utveckla skolans arbete och bidra till ett gott arbetsklimat, men framförallt har du erfarenhet och det engagemang som krävs för att arbeta i en lärmiljö som ställer stora krav på flexibilitet, tålmodighet och kreativitet. Du har också ett tydligt ledarskap.

Krav:
- utbildad lärare mot fritidshem
- kommunicera väl i tal och skrift i det svenska språket
- erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt förhållningssätt

Meriterande: Det är meriterande om du har erfarenhet av utvecklingsarbete inom fritidshem, har goda ledaregenskaper och förmåga att skapa bra relationer till både elever, vårdnadshavare och kollegor.

Tillträde Efter överenskommelse
Referensnummer SKOS/2022:00001