Som förskollärare ansvarar du för undervisningen genom att bidra till att läroplanens mål och intentioner förverkligas i utbildningen. Du är väl förtrogen med läroplanen. Du ska ha barnets bästa i fokus och en stark tilltro till att alla barn kan, vågar och vill. Detta ställer krav på din förmåga att vara kreativ och ha förmågan att anpassa undervisningen utifrån det behov som finns. Vi vill att du har ett förhållningssätt där lärandet och kunskapsutveckling är i fokus. Du har ett helhetsperspektiv i utbildningen och värdesätter samverkan med vårdnadshavare och andra viktiga aktörer. Du ansvarar för att planera, genomföra och dokumentera det pedagogiska arbetet i förskolan samtidigt som du förstår vikten av det kollegiala lärandet och samarbetet.

Möjligheter att, tillsammans med engagerade kollegor, skapa utmanande och lustfyllda pedagogiska sammanhang och lärmiljöer. Här finns moderna lokaler och en underbar utegård med en fantastisk miljö för barnen att leka, lära och utvecklas.

Krav: Du har svensk lärarlegitimation enligt Skolverket med behörig att undervisa i förskola.
- God kunskap och erfarenhet av att använda digitala verktyg
- Erfarenhet och kunskap av pedagogisk dokumentation - där du följer och dokumenterar barns lärprocesser.
- Du har förmågan att leda andra medarbetare
- Kommunicerar väl i tal och skrift i det svenska språket
- Godkänt arbetsprov som kommer genomföras och krävs för anställning inom förskola.

Meriterande: Det är meriterande om du har:
- Kunskap om barn med särskilda behov.
- Erfarenhet av Bildstöd och TAKK

För att trivas i rollen söker vi dig som är trygg i din yrkesroll och kan identifiera utmaningar men samtidigt vara lösningsorienterad. I din kreativitet hittar du lösningar för olika situationer som kan uppstå på förskolan och du kan också med hjälp av den planera och genomföra en undervisning som möter barnen som de unika individer de är. Genom ditt samarbetsorienterade förhållningssätt till kollegor och vårdnadshavare skapar ni en undervisning utifrån barnens och barnets bästa.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningen avslutas 2022-06-30