Beskrivning

Vi söker en legitimerad lärare i svenska för undervisning i åk 4-6. Mentorskap för en åk 4 ingår i tjänsten. Du är språklärare med brinnande intresse för att undervisa, inspirera och bidra med språkutveckling för elever i år 4-6 i ämnet svenska. I uppdraget ingår att planera och genomföra undervisning för att nå lärande och utveckling hos eleven utifrån deras individuella förutsättningar. Du ska dokumentera och följa upp elevens lärande och utveckling samt kommunicera detta med elever och vårdnadshavare. Du ska ha förmåga att se varje elev, stärka elevens tilltro till sin egen förmåga att lära och stimulera till ett livslångt lärande. I läraruppdraget ingår även att förbereda eleven för ett liv i ett demokratiskt och mångkulturellt samhälle.
Du är flexibel och självständig och strävar efter att tillsammans med övriga skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du kommer ingå i ett arbetslag med många drivna lärare. Vi erbjuder en trevlig och positiv arbetsplats där vi tillsammans hjälps åt med att erbjuda eleverna goda förutsättningar inför framtiden.

Kvarnhagsskolan är i en utvecklingsfas där vi erbjuder kompetensutveckling för våra lärare utifrån behov. Vi har som mål att arbeta språkutvecklande med fokus på differentierad undervisning. Vi har många engagerade lärare och specialpedagoger som arbetar tillsammans med att främja lärande i klassrummet för varje enskild elev. Vi tror på att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare.

Kvalifikationer

Krav: Har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i åk 4-6 eller 4-9.
Ha höga förväntningar på dig själv, dina kollegor och dina elever.
Ha god samarbetsförmåga och även kunna arbeta självständigt.
Alltid ha eleverna i fokus.
Tycka att utveckling är berikande och vilja vara med och utveckla verksamheten.
Ett positivt förhållningssätt, kvalitetstänkande och flexibilitet är något vi värderar högt.
Du ska ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.
Vi lägger dessutom stor vikt vid personliga egenskaper.

Du får gärna ha kunskaper om att arbeta språkutvecklande och vara välbekant med att arbeta differentierat.
Att du kan använda dig av enkla datorprogram (Word, vklass, Google Drive) i ditt vardagliga arbete.

Personliga kompetenser

För att du ska trivas i rollen som sv-lärare hos oss söker vi dig som är:
Strukturerad i sitt arbete och arbetar med en tydlig lektionsstruktur.
Du är resultatorienterad och jobbar formativt i ditt ämne och processer som är nödvändiga för elevens kunskapsutveckling.
Du har ett prestigelöst förhållningssätt och kan lätt samarbeta med dina kollegor och andra aktörer.
Du kan se och förstå komplexa samband utifrån ett helhetsperspektiv, ser möjligheter och lösningar och är därmed lösningsorienterad.

Tillträde Enligt öv
Sysselsättningsgrad 100 %