Som skolpsykolog ansvarar du för elevhälsans psykologiska insats enligt skollagen.

Du arbetar under ledning av rektor tillsammans med kuratorer, skolsköterskor, skolläkare, speciallärare, specialpedagoger samt studie- och yrkesvägledare i den samlade elevhälsan. Ni utformar tillsammans fokusområden och strategier för det övergripande elevhälsoarbetet. Du deltar också i det vardagliga elevhälsoarbetet i skolornas olika elevhälsoteam.

I dina arbetsuppgifter ingår handledning av pedagogisk personal, konsultationer, fortbildningsinsatser, deltagande i skolans krisgrupp, elevbedömningar, observationer, samt utredning av intellektuell funktionsnedsättning.
Tjänsten är fördelad mellan tre grundskolor. 40 % Borgskolan, 40% Grindtorpsskolan och 20 % Kvarnhagsskola

Antingen semestertjänst eller uppehållstjänst
Möjlighet till semesterväxling för extra semesterdagar vid semestertjänst
Friskvårdsbidrag och cykelbidrag
Möjlighet till handledning eller fortbildning

Krav: Legitimerad psykolog (kontroll görs mot Socialstyrelsens register för legitimerad personal)
Ett intresse för förebyggande och hälsofrämjande arbete
Engagemang för skolans kompensatoriska uppdrag
Kunna göra patientsäkra utredningar av intellektuell funktionsnedsättning
Goda kunskaper om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
Intresse av handledning, konsultation och fortbildning
Godkända utdrag från belastningsregister samt IVO

Goda kunskaper inom pedagogisk psykologi
Goda kunskaper inom beteendeanalys
Goda kunskaper inom grupp- och organisationspsykologi
Handledningserfarenhet
Erfarenhet av arbete med brukare med en eller flera funktionsnedsättningar
Kunna fler språk än svenska och engelska

Vi söker dig som har en god förmåga att strukturera ditt arbete, att hitta kreativ lösningar i komplexa sammanhang och är samarbetsorienterad med förmåga att skapa goda relationer med kollegor, vårdnadshavare och elever.

Tillträde Snarast efter överenskommelse
Referensnummer 2021:00002