Botkyrka kommun, samhällsbyggnadsförvaltningen

Samhällsbyggnadsförvaltningen förvaltar och utvecklar både stad och landsbygd inom kommunen. Vi har det samlade ansvaret för att planera och skapa de fysiska, juridiska och affärsmässiga förutsättningarna för en trygg och god livsmiljö i Botkyrka. Våra 125 medarbetare arbetar för att möjliggöra för ett bra boende och en attraktiv närmiljö oavsett var i livet man befinner sig.

Du arbetar med att producera olika typer av kartor t.ex. grundkartor, nybyggnadskartor och specialkartor utifrån våra geografiska databaser till externa och interna användare. Tillsammans med övriga gruppen ingår också namn och adressättning samt ajourföring av våra geodatabaser.  Flera av uppdragen innebär att man behöver göra fastighetsutredningar samt en del arkivforskning. Du kommer också svara för rådgivning och upplysning till allmänheten, företag, förvaltningar och myndigheter. I tjänsten förekommer det även olika typer av mätningsuppdrag.

Vi arbetar idag med kartsystemet ISY WinMap och använder totalstationer & GNSS-mottagare från Trimble. Under början av 2022 kommer vi att att byta kartsystem till TopoCad samt TopoDirekt.

Vi är åtta kommuner på Södertörn som samarbetar kring kart-, mät- och GIS-frågor, där vi har en gemensam databas för vår information och gemensamma kartproduktionsverktyg.

Vår enhet

På enheten utveckling och geografisk information är vi cirka 16 medarbetare som arbetar med bland annat mätning, kartframställning, GIS och utveckling.

Enheten spelar en viktig roll för att uppnå förvaltningens vision med en digital obruten  samhällsbyggnadsprocess 2025.

Vi värdesätter gott samarbete och har högt i tak.

Vår arbetsplats är i kommunalhuset i Tumba, ett stenkast från pendeltågstationen. Botkyrka kommun uppmuntrar till distansarbete en del av arbetstiden när arbetsuppgifterna så tillåter.

Kommunens webbkarta hittar du på http://karta.botkyrka.se

Dina erfarenheter:

Vi söker dig som har minst en 2 årig utbildning inom mätnings- och kartteknik eller likvärdig utbildning.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av kartproduktionsverktyg och framtagande av kartprodukter.

Du har erfarenhet av olika typer av mätningsuppdrag, kundkontakter och har du erfarenhet från en kommunal mätningsverksamhet är det meriterande.

Har du även erfarenhet av fastighetsutredningar uppskattas det högt.

Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana.

Det är även krav att du ska ha ett manuellt B-körkort.

Varmt välkommen med din ansökan!

Referensnummer SBN/2021:01106
  • Angela Jarlenfors, 0734218534