Du kommer tillhöra ett arbetslag och kommer vara mentor i en av våra klasser. Du kommer ha undervisning i framförallt åk 6-9. Mentorskapet delas med en annan lärare. Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är trygg och ska ha god förmåga att skapa bra relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du ska vilja samarbeta tätt tillsammans med kollegorna i arbetslaget. Du är strukturerad och planerar samt genomför undervisning tillsammans med våra andra Ma/No-lärare.

Trädgårdsstadsskolan är en F-9 skola som ligger i Tullinge i Botkyrka kommun. Skolan är byggd 2002 och har ca. 680 elever från F-9. Vi har mycket fräscha, moderna och ljusa lokaler. Den är uppbyggd i moduler med arbetsrum i nära anslutning till klassrummen och rastutrymmen vilket ger bra förutsättningar att skapa goda relationer till eleverna. Vår skola är utvald som övningsskola och därmed har vi ett tätt samarbete med Stockholms Universitet och den verksamhetsförlagda utbildningen för lärarstudenter. Vi har sedan 2011 en elev - en dator vilket innebär att alla elever i åk 6-9 har en egen dator.

Krav: Du är behörig i Ma/No-ämnen. Vi söker dig som är engagerad i skolutveckling och tillsammans med kollegor och skolledning vill driva utvecklingen framåt i både matematik och No-ämnen.

Du ska ha erfarenhet av undervisning.

Meriterande: Det är bra om du är van vi olika digitala system som ex. Schoolsoft, Vklass eller Unikum.

Tillträde 2022-01-10 eller enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad 100