Beskrivning

Vi söker dig som vill vikariera skolpsykolog under ca 12 månader. Tumba gymnasium blir din arbetsgivare och där är du stationerad 60 procent av arbetsveckan, övrig tid kommer du även att arbeta med elever och elevhälsa på Tullinge- och Skyttbrinks gymnasieskolor, som ligger nära Tumba.

Vi söker en skolpsykolog som vill arbeta heltid, men kan även tänka oss deltidslösningar om så önskas. Är du intresserad av att arbeta med och för ungdomar i en verksamhet som ständigt utvecklas? Elevhälsan på vår skolor arbetar i team för att skapa de bästa möjliga förutsättningar för elevernas hälsa, utveckling och lärande.

Centralt placerad finns Raphael Silnicki, verksamhetschef för skolpsykologerna, som har regelbundna möten med kommunens skolpsykologer kring bl a utvecklingsfrågor.

Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag hos oss som skolpsykolog blir att samverka med skolledning, lärarna och skolornas elevhälsoteam. Utöver att du genomför ditt skolpsykologuppdrag enligt Socialstyrelsens riktlinjer för elevhälsovård är det viktigt att du tydligt bidrar med din kompetens och kunskap i elevhälsoarbetet för att utveckla våra organisationer. En viktig del av uppdraget är att fokusera på förebyggande insatser. Det är positivt om du till viss del kan arbeta kompetensutvecklande mot både mot vår personal och våra elever, kanske genom handledande stöd och konsultationer.

Kvalifikationer

Du ska vara legitimerad psykolog. Positivt med gedigen erfarenhet av samtal med föräldrar och ungdomar i behov av särskilt stöd. Bra kommunikativa förmågor och förmåga att översätta psykologisk kunskap till användbara pedagogiska insatser. Förmåga att prioritera och fördela arbetet självständigt i samverkan med skolledare/elevhälsan. Tidigare erfarenheter av psykologarbete inom skolan är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
- Du är drivande i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet.
- Du är en viktig del i skolans elevhälsoarbete med din yrkeskompetens.
- Arbetet innebär nära samarbete med elever, föräldrar, skolpersonal samt organisationer och myndigheter utanför skolan.
- Mycket positivt med kunskaper och yrkeserfarenhet av ungdomar inom AST- och autism.

Villkor

Enligt avtal

Vi undanbeder oss bestämt all eventuell hjälp från rekryteringsföretag

Anställningsform Tidsbegränsad anställning