Beskrivning

Som skoladministratör på Tumba gymnasium får du en nyckelroll i elevadministrationen tillsammans med din kollega och flera arbetsuppgifter kommer delas i samråd med skolans administrativa chef. Arbetet är kul och omväxlande, men kan periodvis vara ganska intensivt, särskilt i samband med terminsavslut eller skolstart.

Arbetsuppgifter

Det arbetar bl a med elev- och betygsregistrering, arkivuppgifter, statistik och andra skoladministrativa uppgifter. Du arbetar nära lärare och skolledning och sköter många kansliuppgifter direkt till eleverna som individuella val, betygsutskrifter, modersmålsundervisning, sl-kort etcetera.

Kvalifikationer

Vi värdesätter noggrannhet och god kunskap om dataadministrativa system. Vi vill att du har goda kunskaper inom Officepaketet samt Tieto - eller annat elevadministrativt system. Därför är det viktigt med erfarenhet från arbete på en skola när det gäller administrativa uppgifter, gärna gymnasieskola. Din förmåga att vara "service-minded", att bemöta lärare och elever, men också sätta gränser är av betydelse i ditt dagliga arbete. Förutom din kompetens sätter vi stor vikt vid ditt engagemang och uttalade vilja att bidra till en bra och professionell arbetsplats.
Erfarenhet krävs.

Villkor

Enligt HÖK - avtalet enligt huvudöverenskommelsen

Vi undanbeder oss bestämt all eventuell hjälp från rekryteringsföretag