Botkyrka kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.

Undersköterska ansvarar för att utföra kvalificerat omsorgsarbete mot brukaren. Undersköterskan uppmuntrar, stödjer och motiverar bl.a. gällande personlig hygien, omvårdnad, måltider och aktiviteter. Vi utgår från brukarens behov och önskemål i planeringen och utförandet av olika arbetsmoment.

Arbetet kräver daglig dokumentation inom förvaltningens olika verksamhetssystem av åtgärder och brukarens hälsotillstånd enligt socialtjänstlagen. Att skriva, ta del av och följa genomförandeplaner och individuella riskbedömningar ingår i arbetet. Som undersköterska samarbetar du med övriga kollegor, HSL-personal, biståndshandläggare och anhöriga. I rollen ingår även ett kontaktmannaskap och att delta i kompetens- och verksamhetsutveckling.

Du kommer ha möjlighet att jobba i flera olika teams med engagerade kollegor som har god kännedom om område och brukare.

Krav: Goda kunskaper i det svenska och finska språket, i både tal och skrift.
Goda datorkunskaper/digitala kunskaper.
Gymnasieutbildning från vård- och omsorgsprogrammet, undersköterskeutbildning eller motsvarande.

Meriterande: Erfarenhet från äldreomsorg.
Kunskaper i flera språk än svenska är meriterande.
God fysik då arbetet till exempel innehåller många lyft.
Kunna cykla är meriterande.

Strukturerad
Trygg
Samarbetsorienterad
Lösningsorienterad