Botkyrka kommun, Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens arbetsmarknadsåtgärder, daglig verksamhet, vuxenutbildning och frågor som rör högre utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildningar och andra eftergymnasiala utbildningar. Vårt mål är att ge Botkyrkaborna bra förutsättningar att komma ut i studier, arbete och sysselsättning. Vi är 330 medarbetare som arbetar för att möjliggöra att fler medborgare når egenförsörjning.

Vi söker stödassistent till vår enhet Uttrans dagliga verksamhet. Verksamheten vänder sig till personer med svåra kognitiva och fysiska funktionsnedsättningar i behov av meningsfulla, arbetsliknande aktiviteter. Vi utvecklar medborgarnas delaktighet och självbestämmande.
Du samarbetar med 17 kollegor och under verksamhetsledarens ledning. Vi har medborgarfokus.
Du medverkar i att skapa meningsfull sysselsättning utifrån de individuella behoven.
Du arbetar lågaffektivt.

Krav: Du har vård- och omsorgsprogrammet, eller Barn- och fritidsprogrammet yrkesutgång funktionshinderområdet 1400p, alternativt GPU och PPU. Eller en utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet att arbeta med personer med svåra kognitiva och fysiska funktionsnedsättningar.
Du är van att arbeta med utmanande beteenden.
Vi dokumenterar i ett datorbaserat stödsystem och ser därför att du har god datorvana och att du behärskar svenska i tal och skrift.

Meriterande: Erfarenhet av arbete med tydliggörande pedagogik.

Anställningsform Visstidsanställning (kortare än 3 månader)
Löneform Timlön
Referensnummer LDV/2021:00043