Vår speciallärare/specialpedagog går i pension vid terminens slut så nu har du som är utbildad speciallärare/specialpedagog chansen att få jobb på vår skola. Då skolan är relativt liten kommer du i din roll att fungera både som speciallärare och specialpedagog. Du kommer att ha ett nära samarbete med skolledning, pedagoger, elever och deras vårdnadshavare.

*Du ingår i skolans elevhälsoteam.
*Du medverkar i att ta fram metoder och strategier för bästa inlärningssätt utifrån varje elevs förutsättningar i klassrummet och individuellt för ökad måluppfyllelse.
*Du är delaktig i utformandet av pedagogiska kartläggningar och åtgärdsprogram.
*Du följer systematiskt upp elevernas kunskapsutveckling.

På Parkhemsskolan trivs pedagogerna och personalomsättningen är mycket låg. Här arbetar mycket kompetenta och engagerade pedagoger som ständigt försöker utveckla verksamheten till att vara den bästa skolan för varje elev. Samarbetet genomsyras av förtroende, flexibilitet och professionalitet.

• Utbildad och legitimerad speciallärare/specialpedagog.
  • Erfarenhet av att ha arbetat i i årskurs F-5.

Vi ser det även som meriterande att du är väl insatt i IKT och ser möjligheterna i att använda kompensatoriska hjälpmedel i undervisningen.

Vem är du? För att trivas i rollen har du förmåga att strukturera ditt arbete, du har en lösningsinriktad och kreativ inställning och är bra på att samarbeta.

Tillträde Snarast
Referensnummer PARS/2021:00001