Vi är två stabila F - 9 skolor i Botkyrka kommun, Rikstens skola och Fittjaskolan, med inarbetade strukturer och ett kontinuerligt ledarskap. Våra elever är fantastiska och de behöver en differentierad och kreativ studie- och yrkesvägledning. Nu söker vi en SYV på 100%, fördelat på våra två skolor. Låter det spännande? Det ÄR spännande!

Dina arbetsuppgifter är varierande, men fokus är såklart gymnasieval, prao eller motsvarande, praktik för enstaka elever, samt stötta arbetslagen i den breda studie- och yrkesorienteringen.

Våra skolor har väl upparbetade strukturer för SYV-arbete och arbetslag som är vana att arbeta tillsammans med elevhälsans olika funktioner. Vägledningen är till många delar densamma på båda skolorna, men med riktade insatser utifrån elevernas behov.

Krav: Vi söker dig, utbildad och kvalificerad studie- och yrkesvägledare, med erfarenhet av att vägleda elever med alla olika förutsättningar - högpresterande, nyanlända, grundskoleelever samt elever i grundsärskolan.
Vi söker en SYV som har god samarbetsförmåga med arbetslag, föräldrar och framför allt har fokus på eleverna, i syfte att vidga elevernas perspektiv på utbildning och yrkesliv. Det är viktigt för våra elever att de stärker sin framtidstro och gör väl underbyggda val.
Du ska vara bra på att skapa relationer, vara pedagogisk och samt ha en effektiv struktur för ditt arbete. Digital kompetens är ett måste.

Tillträde 211004
Löneform månadslön enligt kollektivavtal