Botkyrka kommun, Socialförvaltningen

Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.

Vi söker nu timvikarier till våra boenden med särskild service. Våra brukare tillhör socialpsykiatrins målgrupp. På alla boenden finns en arbetsledare som leder och fördelar det vardagliga arbetet och varje boende har även en sjuksköterska kopplat till sig. För att nå bästa möjliga resultat för brukarna satsar vi på att ständigt förbättra vår kvalité och utveckla våra metoder.

ARBETSUPPGIFTER
Boendestödjarens uppgift är att stödja brukaren i dess vardag och dagliga liv. Vi finns där för att stärka brukarnas sociala färdigheter och behålla livskvalité i sitt vardagliga liv. Det kan till exempel handla om att ge stöd med att sköta vardagliga sysslor som städning, stöd med tvätt och handling. I arbetet ingår det administrativa uppgifter i form av dokumentation.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst kräver vi att du har något av följande utbildningar: undersköterska med inriktning psykiatri, mentalskötarutbildning, boendestödsutbildning, behandlingspedagog, socialpedagog alternativt socionomexamen.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med målgruppen psykiskt funktionsnedsatta inom socialpsykiatri. I ditt arbete arbetar du lågaffektivt. Som person ser vi att du är flexibel, har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du är initiativtagande. Vi ser det som självklart att du har ett intresse och engagemang för målgruppen. Meriterande om du har b-körkort.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet. Botkyrka kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Urval och rekryteringar sker löpande.

Anställningsform Särskild visstidsanställning
Anställningen avslutas 2022-03-10