En viktig del i elevernas skoldag är skollunchen. Om du brinner för att vara med och skapa god mat och en trevlig matsalsmiljö, kan du vara personen vi söker!

Som kock ansvarar du tillsammans med kollegor för att tillaga lunch till elever och personal utifrån Botkyrka kommuns matsedel.

I tjänsten ingår även ansvar för:
• frukost
• mellanmål till elever på fritids
• tillagning av specialkost till elever och personal med speciella behov
• dokumentation och mätningar enligt egenkontrollsprogram.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tunaskolan är en F-9-skola i Tumba, Botkyrka kommun. Skolan ligger ca 5 minuters promenad från pendeltågsstationen. På Tunaskolan går 770 elever och vi är 95 medarbetare.

På vår skola har vi en god stämning, vi värnar om samarbete och arbetar aktivt med kollektivt lärande.

I skolköket arbetar tre kockar och två skolmåltidsbiträden i ett trevligt arbetslag som brinner för att ge elever och personal goda matupplevelser.

Krav

• Kockutbildning eller annan restaurang-/storköksutbildning som bedöms som likvärdig.
  • Praktisk erfarenhet av restaurang- och/eller storköksarbete.
  • Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med både barn och vuxna.
  • Du är kvalitetsmedveten och har goda kunskaper om allergier/specialkost.
  • Du har ett genuint och passionerat intresse för att tillaga god och näringsriktig mat till våra unga matgäster.
  • Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och nyttjar resurserna för att på bästa sätt nå resultat.

Meriterande

Vi ser det som meriterande om du ibland ”går utanför boxen” och levererar det lilla extra som ger guldkant på tillvaron.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning tror vi att Tunaskolan är rätt ställe för dig!

OBS! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Tillträde 2021-10-11 eller enligt överenskommelse
Sysselsättningsgrad 100 %