Vi vill utveckla fritidshemmet för att ge elever och medarbetare en trygg och kreativ arbetsmiljö. Vi söker därför dig som vill arbeta med pedagogisk utveckling och organisation av fritidsverksamheten. Du är drivande i planering, genomförande och utvärdering av fritidsverksamhetens olika delar utifrån aktuella styrdokument och skolans utvecklingsområden.

I det dagliga arbetsuppgifterna ingår att du planerar, genomför, utvärderar och säkerställer en högkvalitativ pedagogisk verksamhet som skapar sammanhang för elevernas hela skoldag.

På Malmsjö skola fokuserar vi på utveckling där vi arbetar med kollegialt lärande, trygghet och studiero, rörelse och hälsa samt meningsfulla raster. I detta arbete kommer du bli betydelsefull.

Vi arbetar för ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ett lågaffektivt bemötande.

Malmsjö skola är en F-9 skola med ca 450 elever, belägen vid Malmsjön och med närhet till vackra naturområden. Med sitt läge i utkanten av Botkyrka kommun finns det väl fungerande kommunikation till Tumba, Södertälje och Nynäshamn.

Det är viktigt för oss att Malmsjö skola blir en Grön skola med fokus på hållbarhet där hälsa & rörelse är en viktig del. Vi är väldigt stolta över vår skola och arbetar med att utveckla hela skolans vardag till att bli en positiv, stödjande och främjande miljö. Vår vision är "Vi har världens bästa elever, vi vill ge dem världens bästa skola".

Vi erbjuder dig en kreativ och rolig arbetsplats där vi hoppas att du vill vara med och utveckla vår skola tillsammans med oss. Vi jobbar som team på Malmsjö skola där fritidspersonal och lärare ingår i samma arbetslag.

Krav: Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem med lärarlegitimation.
Du ska vara väl insatt i läroplanen för fritidshemmet och har arbetat många år i skolans värld.
Du har digital kompetens och är var att arbeta tillsammans med eleverna i olika digitala miljöer.

Meriterande: Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med ett lågaffektivt bemötande och ett lösningsfokuserat förhållningssätt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i projektform för att utveckla verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

För att lyckas som lärare i fritidshem på Malmsjö skola är du Trygg, Kreativ, Relationsskapande och
Samarbetsorienterad.

Tillträde 2022-01-10